اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

پیشرفت 85 درصدی راه آهن اردبیل کذب محض است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت 85 درصدی راه‌آهن اردبیل که از سوی برخی از نمایندگان در مجلس مطرح شده، کذب محض است.

پیشرفت 85 درصدی راه آهن اردبیل کذب محض است
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در ماه‌های گذشته مصوبات خوبی در مجلس شورای اسلامی داشتیم تا مسیر خدمت‌رسانی به مردم و نهاد قانون‌گذاری کشور بیش از گذشته تقویت شود.
وی از تصویب طرح نظارت بر نمایندگان مجلس بنا بر تاکید مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: با استقبال قاطبه نمایندگان مجلس این طرح بعد از بحث و بررسی‌های مختلف مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد بر کار نمایندگی نظارتی کامل انجام شود.
این نماینده مجلس هشتم خاطرنشان کرد: بیش از 30 ساعت در کمیسیون‌های تخصصی موارد و مباحث مطرح شده در این خصوص مورد ارزیابی قرار گرفت به طوری که در این قانون مقرر شده است که با کدام اهرم قانونی باید بر کار نمایندگان مجلس نظارت شود تا مبادا آنها در مسیر خود دچار خطا و اشتباه نشوند.
موسوی تصویب این طرح را در حقیقت تبعیت از فرمان رهبری و لبیک گفتن به آرمان شهدا و امام اعلام کرد و افزود: مجلس در تمامی مقاطع خود را پاسخگوی مردم و عملکرد خود را در بوته نقد و بررسی آحاد جامعه قرار می‌دهد.
وی در ادامه سخنان خود از تصویب لایحه طرح جامع حمایت از ایثارگران، جانبازان و آزادگان خبر داد و بیان داشت: دولت باید در اجرای این طرح تلاش کند و از هرگونه تسامح و کوتاهی بپرهیزد چرا که ما امروز تمام سرمایه‌های خود را اعم از آرامش، امنیت و اقتدار در سایه‌سار ایثارگری شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان می‌دانیم.
 
تصویب ماده 147 دغدغه حاشیه‌نشینان را برطرف می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تصویب ماده 147 در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این مصوبه ساکنان مناطق حاشیه‌نشین شهرهای مختلف می‌توانند برای املاک خود سند معتبر دریافت کنند.
موسوی گفت: با تصویب ماده 147 در مجلس شورای اسلامی مشکل ساکنان محلات 13 گانه شهر اردبیل نظیر سلمان‌آباد، کاظم‌آباد، گلمغان، حسین‌آباد، میراشرف و... برطرف شده و آنها صاحب سندی معتبر در املاک و اسناد خود می‌شوند.
وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مجلس در کمیسیون قضایی از حق و حقوق عموم مردم در این ارتباط دفاع کردم و این دفاعیات به همراه تلاش نمایندگان سبب شد تا ماده 147 به تصویب برسد و دغدغه عمومی املاک قولنامه‌ای برطرف شود.
 
تخصیص کمتر از 54 میلیون مترمکعب از قزل‌اوزن توجیه اقتصادی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه سخنان خود اذعان داشت: بنده طرح انتقال آب از طریق رود ارس به دریاچه ارومیه را منتفی کردم به طوری که با مخالفت جدی با این طرح سبب شدیم تا آب رود ارس که مورد نیاز مردم استان اردبیل است به دریاچه نمک ارومیه منتقل نشود.
این نماینده مجلس هشتم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با پیگیری و دفاع از حق و حقوق مردم استان به ویژه روستاییان و کشاورزان از انتقال آب رود ارس به ارومیه جلوگیری شد و قرار شده این امر از طریق رودهای جاری استان کردستان با عنایت دولت خدمتگزار تامین شود.
موسوی گفت: در شرایطی که اکثر روستاییان و کشاورزان ما از کم آبی رنج می‌برند این انتقال به صلاح نبوده و باید از حوزه دیگر آب مورد نیاز دریاچه بزرگ ارومیه تامین می‌شد.
وی در ادامه سخنان خود تمام حرکات و دفاعیات را در مجلس برگرفته از دفاع حق و حقوق مردم اعلام کرد و بیان داشت: مردم جامعه ما به عنوان نخبگان خوب و بد را تشخیص می‌دهند و در این زمینه نیازی به تعریف و تمجید وجود ندارد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از استیضاح قریب‌الوقوع وزیر نیرو خبر داد و بیان داشت: در شش ماه گذشته استیضاح وزیر نیرو مطرح بوده اما با حمایت‌هایی که انجام شده برای طرح در صحن علنی مجلس رای نیاورده است.
موسوی به خواسته خود از وزیر نیرو برای احداث سد عنبران اشاره کرد و افزود: بر اساس جدول 215 مشکل اعتباری این سد برطرف شده و با قول مساعد وزیر نیرو قرار است 200 میلیون تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شود.
وی به طرح مطالبات حوزه انتخابیه و مردم استان از وزیر نیرو اشاره و خاطرنشان کرد: ما در مجلس به دنبال نیازهای شخصی و طمع و هوس خود نیستیم بلکه سعی می‌کنیم از حق و حقوق مردم دفاع کنیم به همین خاطر از وزیر نیرو خواسته‌ایم حق‌آبه استان را از قزل‌اوزن تامین کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کمتر از 540 تا 550 میلیون مترمکعب تخصیص آب از حوزه قزل‌اوزن به دشت اردبیل هیچ توجیه اقتصادی ندارد و ما به کمتر از این میزان قانع نیستیم.
موسوی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در کنار آن از وزیر نیرو خواسته‌ایم تا تامین آب شرب و کشاورزی روستاهای مختلف همچنین احداث چندین سد کوچک در مناطق روستایی نظیر سد کریق، ثمرین و ننه‌کران را در اولویت قرار دهد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول