اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد مدیرعامل شیر پگاه ایران:

گردش مالی شیر در کشور 12 درصد نفت است

خبرگزاری فارس: مشاور ارشد مدیرعامل شیر پگاه ایران گفت: به علت ارزش افزوده و ارتقای شاخص سلامتی در مصرف شیر، گردش مالی آن معادل 12 درصد درآمد سالانه نفت است.

گردش مالی شیر در کشور 12 درصد نفت است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین چمنی چهارشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شیر یک کالا و غذای غیر قابل اجتناب است و اگر از سبد غذایی حذف شود، اثر بسیار سنگین و نامطلوبی در سلامتی و اقتصاد ملی کشور می‌گذارد.
چمنی خاطرنشان کرد: مصرف سرانه شیر در کشورمان سه برابر وضعیت متوسط کنونی است.
وی با اشاره به اینکه مصرف شیر برای هر نفر 75 تا 80 کیلوگرم در سال است، افزود: در بعضی از کشورهای جهان این میزان به 350 تا 500 گرم می‌رسد.
مشاور ارشد مدیرعامل شیر پگاه ایران تصریح کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در مصرف شیر باید فرهنگ‌سازی کرد.
چمنی اضافه کرد: در بعد اقتصادی صنعت شیر زیر فشار است و باید دراین راستا، بخش خصوصی را تقویت کرد تا شاهد جذب سرمایه‌های جدید باشیم.
وی ابراز داشت: شیر یک غذای غیرقابل جایگزین به شمار می‌رود، چرا که کامل‌ترین غذای مصرفی مردم است.
مشاور ارشد مدیرعامل شیر پگاه ایران خاطرنشان کرد: هر چهار یا پنج زن ایرانی زیر50 سال به علت مصرف نکردن شیر و لبنیات دچار پوکی استخوان شده‌اند.
چمنی گفت: حدود 15 تا 20 درصد کسانی که دچار پوکی استخوان هستند، به علت مصرف نکردن شیر، شش ماه بعد از شکستگی استخوان از بین رفته و 50 درصد نیز زمین‌گیر می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ بهره‌وری با مصرف شیر نسبت مستقیم دارد، افزود: هزینه درمان بین 10 تا15 میلیون دلار است، که با افزایش مصرف شیر10 تا 15 میلیارد دلار بر درآمد کشور افزوده و20 میلیارد دلار صرفه‌جویی می‌شود.
چمنی اضافه کرد: باید سیاستی اتخاذ شود تا دامداران، صنایع تبدیلی و مردم به عنوان مصرف کننده شیر از این محصول استفاده بهینه کنند.
مشاور ارشد مدیرعامل شیر پگاه کشور اظهار داشت: در سال‌های اخیر به لحاظ تنوع شیر، اقدام خوبی صورت گرفته و در این زمینه 900 واحد تولیدی شیر شناسنامه‌دار و صاحب برند در صنایع لبنیاتی شده‌اند.
چمنی خاطرنشان کرد: در واحدهای تولید شیر حدود400 نوع محصول تولید و به بازار عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در عین حال مصرف شیر شاهد نوعی بدآموزی از سوی نخبگان هستیم، گفت: بعضی از پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند که از مصرف شیر استریل به دلیل تشدید سنگ کلیه خوداری کنند.
مشاور ارشد مدیرعامل شیر پگاه بیان داشت: حدود 48 تا 50 درصد شیر خام تولیدی در دامداری‌های سنتی تولید و به بازار عرضه می‌شود.
چمنی خاطرنشان کرد: باید با آموزش، احداث مراکز جمع‌آوری شیر شاهد رونق تولید در مصرف شیر بین اقشار جامعه باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول