اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل طلب مطالبات، فردا صورت می‌گیرد‌؛

تجمع تولیدکنندگان لبنیات اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاونی کارخانه‌های لبنی اصفهان گفت: با پرداخت نشدن کامل مطالبات از سوی دولت، تولید کنندگان کارخانه‌های لبنی مقابل وزارت‌بازرگانی صنعت و تجارت، تجمع می‌کنند.

تجمع تولیدکنندگان لبنیات اصفهان
هامون امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پرداخت بخشی از بدهی دولت به کارخانه‌های لبنی در هفته‌های گذشته،‌ اظهار کرد: هنوز تعداد محدودی از استان‌های کشور هستند که به دلایل نامعلومی طلب خود را دریافت نکرده‌اند.
وی در ادامه افزود: کارخانه‌های لبنی استان اصفهان طلب سال 1390 خود را دریافت کرده‌اند اما طلبی که از بابت اختلاف قیمت 150 تومانی شیر از تاریخ اول فروردین 1389 تا 30بهمن 1389 متوجه کارخانه‌های لبنی بوده، هنوز پرداخت نشده است.
مدیرکل تعاونی کارخانه‌های لبنی استان اصفهان تصریح کرد: این واحدها همچنین طلب خود که مربوط به اسفندماه سال 1389 بوده است را نیز از دولت به صورت کامل دریافت نکرده‌اند.
وی در تشریح دلایل خود برای پرداخت نشدن بدهی دولت به کارخا‌نه‌های لبنی،گفت: یکی از دلایل تاخیر در پرداخت یا پرداخت‌ نشدن این مطالبات پیش بینی نشدن منبعی برای پرداخت بدهی دولت  به تولید کنندگان لبنیات بود.

* چهار کارخانه شیر اصفهان تعطیل شد
امیری بیان کرد: بدهی دولت به کارخانه‌های لبنی که در هفته‌های گذشته به آنها پرداخت شد در مجموع حدود 100 میلیارد تومان بود که سهم استان اصفهان از این بدهی حدود 13 میلیارد تومان برآورد شد.
وی تعداد کارخانه‌های طلبکار از دولت در استان اصفهان را 22 واحد عنوان کرد و افزود: چهار کارخانه‌ای که حدود چهار ماه پیش در آستانه تعطیلی بودند هم‌اکنون به تعطیلی کامل کشانده شدند.
مدیرکل تعاونی کارخانه‌های لبنی استان اصفهان تصریح کرد: دیگر کارخانه‌های لبنی که در استان فعالیت می‌کنند نیز وضعیت مناسبی برای ادامه حیات ندارند که در این بین هزینه‌های بالای تولید و افزایش نرخ مواد پلاستیکی برای بسته‌بندی این وضعیت از جمله دلایل اصلی به شمار می‌روند.
 
* آموزش و پرورش هنوز 50 درصد مطالبه خود را نپرداخته است
وی به عدم پرداخت 50 درصد از مطالبات کارخانه‌های لبنی از آموزش و پرورش به منظور توزیع شیر مدارس اشاره کرد و افزود: شفاف عمل نکردن دولت و هزینه نشدن یارانه پیش‌بینی شده برای یارانه شیر در مسیر صحیح خود از دلایل بروز این شرایط برای کارخانه‌های لبنی بود.
امیری اظهار داشت: کارخانه‌های لبنی مشکلی با دامداران برای خرید شیر خام ندارند اما برخی از دامداران شیر خام را با نرخ 520 تومان به کارخانه‌ها می‌فروشند.
وی با بیان اینکه نرخ شیر در آینده نزدیک به طور قطع افزایش می‌یابد، گفت: دلیل افزایش قیمت شیر هزینه‌های بالا است که روز به روز به شدت آن نیز افزوده می‌شود.
 
* یارانه شیر نه در جیب مصرف‌کننده و نه تولیدکننده است
مدیرکل تعاونی کارخانه‌های لبنی استان اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی آینده کارخانه‌های لبنی در حال حاضر به سمتی است که از سرمایه خود برای تأمین هزینه‌های جاری خود استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون نه تولیدکنندگان و نه مصرف‌کنندگان یارانه شیر را دریافت نمی‌کنند.
امیری در پایان از تجمع تولید کنندگان و عوامل کارخانه‌های لبنی طلبکار اصفهان مقابل وزارت بازرگانی، صنعت و تجارت بابت بدهی خود از دولت که فردا دوشنبه 11 مهر برگزار می‌شود،‌ خبر داد.
انتهای پیام؛/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول