اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر پیشنهاد کرد:

محاسبه برق صنف لبنیات با نرخ خانگی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر پیشنهاد کرد: برای رفع مشکلات برق صنف لبنیات و خواروبار که موجب بروز مشکلات عدیده‌ برای این قشر شده، محاسبه نرخ برق این صنف به نرخ خانگی محاسبه شود.

محاسبه برق صنف لبنیات با نرخ خانگی
رسول زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در نامه‌ای به استاندار، پیشنهاد دادیم  برای رفع مشکلات رخ داده برای مغازه‌های خواربار و لبنیات فروش بوشهر، طرح محاسبه هزینه برق این اتحادیه با نرخ خانگی، به وزارت نیرو ارائه  شود.
وی افزود: در ماه‌های اخیر صنف لبنیات بوشهر با ارائه نامه‌های مختلف برای این موضوع پیگیری کرده و ما نیز تلاش میکنیم تا مشکل این صنف برطرف شود.
معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی استان بوشهر، استفاده از دستگاه‌های سرمایشی بخش قابل توجی از هزینه‌های مصرف برق خانگی و تجاری را به خود اختصاص داده است، بویژه در بخش تجاری، صنوف عرضه کننده مواد غذایی برای نگهداری لبنیات و سایر کالاهای فاسد شدنی ناچار به استفاده مستمر از کولر، یخچال و فریزر هستند که موجب افزایش بهای انرژی و محاسبه تعرفه تساعدی و پلکانی بهای برق، مشکل بالا بودن هزینه برق مصرفی مذکور دو چندان شد.
زارعی ادامه داد: تعرفه محاسبه برق واحدهای صنفی برای همه استان‌ها بصورت یکسان است بنابراین مقدار مصرف برق در استانهای جنوبی در مقایسه با استان‌های خوش آب و هوا متفاوت بوده و هزینه بسیار بیشتری را به صنوف استانهای جنوبی تحمیل میکند به‌طوری که بخش اعظم سرمایه صنوف جنوبی صرف خرید کولر، یخچال و فریزرهای بزرگ و کوچک با هزینه برق آنها میشود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر تصریح کرد: از سوی دیگر استقرار این دستگاه‌ها در مغازه‌های کوچک هم ممکن نبوده و نیاز به داشتن فضای بزرگتر است با توجه به بافت قدیمی بازار و محدودیت زمین، هزینه کسب و کار و ایجاد اشتغال در بوشهر نیز چندین برابر بیشتر از استانهای خوش آب و هواست.
وی گفت: در ارتباط با کاهش تعرفه محاسبه برق صنف خوار و بار و لبنیات، قبلاً مکاتبات و مراجعاتی به دفتر استاندار داشتیم همچنین با مراجعه به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی موضوع را پیگیری کرده‌اند که منجر به اقدام خاصی نشده است، در جلسه بزرگداشت روز اصناف مجدداً این موضوع از سوی اتحادیه مذکور مطرح و درخواست تجدید نظر در تعرفه پلکانی بهای برق داشتند که در جمع بندی مصوبه ای در این ارتباط تصویب شد.
زارعی اظهار داشت: در نامه به استاندار پیشنهاد شده با توجه به شرایط جوی استان و هزینه بسیار بالای مصرف انرژی، موضوع توسط همکاران حوزه معاونت امور عمرانی در کارگروه مربوطه بررسی و با ارائه پیشنهاد کارشناسی مشخص به وزیر نیرو، همانند تعرفه مصرفی خانگی، درخواست مساعدت در کاهش تعرفه محاسبه بهای برق شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول