اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه فنی و مهندسی دانشگاه تربیت معلم تهران:

ایران جزو 15 کشور برتر روباتیک دنیا است‌

خبرگزاری فارس: مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه فنی و مهندسی دانشگاه تربیت معلم تهران گفت: ایران جزو 15 کشور برتر رباتیک دنیا است.

ایران جزو 15 کشور برتر روباتیک دنیا است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، منوچهر کلارستاقی عصر امروز در حاشیه دومین المپیاد رباتیک پیام‌نور کشور در محمود‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مسابقات المپیاد رباتیک دانشگاه پیام نور کشور و در بخش دانش‌آموزی 17 تیم شرکت کردند که بیشترین شرکت کنندگان بخش دانش‌آموزی از استان‌های خراسان و مازندران هستند.
وی درباره میزان علاقه دانش‌آموزان در بحث ربات‌ها اظهار داشت: علاقه‌مندان در بخش دانش‌آموزی بسیار زیاد هستند و بیشتر مسابقات دانش‌آموزی در رده مسیریاب‌ها برگزار می‌شود.
مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه فنی و مهندسی دانشگاه تربیت معلم دانشگاه تهران افزود: دانش‌آموزان در بحث پایه‌ای ربات‌ها بسیار خوب وارد می‌شوند و حضور دانش‌آموزان در سطح بالاتر نیاز به افزایش دانش وآگاهی دارد.
وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در مسابقات رباتیک کشور باعث ایجاد تشویق مناسب و حضور قوی‌تر در عرصه‌های بالاتر رباتیک می‌شود.
کلارستاقی با اعلام اینکه تیم‌های ربوکاپ ایران جزء 15 تیم برتر دنیا هستند، یادآور شد: ساز‌و‌کار حضور در بحث رباتیک در کشور فراهم است و دانشگا‌ه‌های معتبر از علاقه‌مندان رشته‌های رباتیک استقبال مناسبی انجام می‌دهند.
مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه فنی و مهندسی دانشگاه تربیت معلم تهران با بیان اینکه مسابقات رباتیک کشور به لحاظ اجرایی در کشور جای مناسبی دارد خاطرنشان کرد: باید از موازی‌کاری و برگزاری چند‌ مسابقات ‌کشور پرهیز شود و به جای آن مسابقات با برنامه‌ریزی منسجم‌تر و با حضور افراد برجسته‌تر در کشور برگزار شود.
کلارستاقی در پایان با اشاره به حمایت از گروه نخبگان رباتیک در کشور یادآور شد: انجمن نخبگان از افراد برجسته رباتیک کشور در مدارس حمایت می‌کنند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول