اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل:

حجاب محصول دینداری جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: حجاب محصول دینداری جوامع بشری به ویژه نظام اسلامی است.

حجاب محصول دینداری جامعه اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرشید سلیمی بعد از ظهر امروز در همایش الگوی برتر حجاب و عفاف در جامعه در دانشگاه آزاد اردبیل اظهار داشت: دشمنان اسلام در طول تاریخ کوشیده‌اند تا این محصول ارزشمند را در جامعه بی‌ثمر و بی‌نتیجه جلوه دهند و به شالوده نظام اسلامی ضربه‌ای مهلک وارد کنند اما دریغ از این بنیان مستحکم که اسلام دین هدایت به معروف و نهی کننده از منکرات است.
وی با یادآوری اینکه حجاب و عفاف نمود ظاهری از ارزشمداری دین اسلام است خاطرنشان کرد: بهترین ثمره و نتیجه پایبندی به این اصل تمیز قایل شدن بین مرز حق و باطل، حرام و حلال و محرم و نامحرم است.
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل از فضای دانشگاه به عنوان فضای سازنده در حرکت‌های تاثیرگذار یاد کرد و بیان داشت: اگر در دانشگاه‌های ما وجوه زیبایی از ارزش‌ها و باورهای دینی و اسلامی که همان پایبندی به اصول و اعتقادات است نمود پیدا کند به همان میزان جامعه و نظام اجتماعی کارکردی مثبت و سازنده خواهد داشت.
سلیمی از حجاب و عفاف به عنوان عنصر بنیادین تاثیرگذار در تربیت انسان‌های صالح و شایسته یاد کرد و افزود: حجاب و عفاف یک اصل اساسی در جامعه اسلامی و به خصوص در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی و فرهنگی است که باید از سوی متولیان امر به صورت نهادینه به آن پرداخته شود.
وی خاطرنشان کرد: جامعه در صورتی مراحل رشد و ترقی را طی می‌کند که اخلاق اسلامی و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در آن به شکل مطلوب اجرا شود و در این زمینه کارگروهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تشکیل شده است که نتیجه مثبت آن در آینده نزدیک دیده می‌شود.
رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد اردبیل نیز در این همایش اظهار داشت: معضل حجاب و عفاف در کل کشور وجود دارد که وظیفه همه ما در راستای حل این معضل است و امر به معرف و نهی از منکر نه تنها وظیفه دینی بلکه وظیفه اداری ما هم است.
حجت‌الاسلام احمد شفایی مهر خاطرنشان کرد: آراستگی خواسته اسلام است و پژمردگی در دین اسلامی محلی از اعراب ندارد و آراستگی چیزی جدا از آرایش است که باید در بین دانشجویان و کارکنان نهادینه شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اردبیل نیز بیان داشت: بحث حجاب و عفاف نه تنها برای زنان که برای مردان هم واجب است.
‌اسلام حمید واحدی‌زاده افزود: گرایش به خوبی و بدی در نهاد همه انسان‌ها وجود دارد و خوشبخت و سعادتمند کسانی هستند که به طرف خوبی‌ها حرکت کنند.
وی گفت: باید فرد فرد افراد جامعه مخصوصا اقشار فرهنگی و دانشگاهی بیشتر اخلاق حرفه‌ای را در کارهای خود رعایت کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول