اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل:

دانشگاه‌ها باید محمل پژوهش‌های کاربردی شوند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل گفت: دانشگاه‌ها امروز باید به سمت ارائه رشته‌های پژوهش‌محور و کاربردی حرکت کنند.

دانشگاه‌ها باید محمل پژوهش‌های کاربردی شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قاسمی ظهر امروز در جلسه شورای معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی واحد اردبیل به مناسبت هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: پژوهش به عنوان موتور محرکه علم بوده و موجبات توسعه آن را فراهم می آورد و در این میان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان خاستگاه این تحرک نقش مهمی را در توسعه علمی ایفا می‌نمایند.
وی ادامه داد: پویایی علم و دانش برخاسته از پژوهش، توسعه و رشد جامعه را به دنبال دارد و می‌تواند در حل بسیاری از نیازهای عمومی نقش موثری را از خود بر جای گذارد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یکی از زمینه‌های فعالیتی این واحد را پژوهش و فناوری ذکر کرد و بیان داشت: این واحد در حوزه‌های کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و درمان ناباروری و سلول درمانی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی انجام می دهد.
قاسمی اضافه کرد: راه‌اندازی مزرعه تحقیقاتی و تولیدی گیاهان دارویی، راه‌اندازی کلکسیون گیاهان و درختان دارویی با بیش از 50 گونه و ارزیابی کیفیت سمولینایی توده‌های بومی گندم ماکارونی و رابطه آن با باندهای الکتروفوروزی گلیادین از مهمترین فعالیت‌های انجام یافته در حوزه کشاورزی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه فنی و مهندسی در جهاد دانشگاهی واحد اردبیل خاطرنشان کرد: تهیه طرح هادی روستاهای جدا، صیادآباد، چنار، عباس علیلو، درگاهلو، وان سفلی، افسوران، اصلاح هندسی تقاطعات شهر اردبیل، مطالعات مکان‌یابی پایانه‌های شهر اردبیل و مطالعه بافت فرسوده شهر کلور از جمله طرح‌های مهم پژوهشی است که می‌تواند در امر توسعه شهری و روستایی کمک نماید.
این مسئول با بیان اینکه خدمات عاملیت طرح توسعه خوشه صنعتی فرآورده‌های لبنی استان اردبیل نیز توسط این نهاد انجام می‌یابد تصریح کرد: پهنه‌بندی خطر لغزش شهر گیوی و ارائه راهکارهای آن، مطالعه دفع آب‌های سطحی در شهر اردبیل و شناسایی مناطق آسیب‌پذیر حساس طبیعی به منظور ساماندهی و مدیریت بلایای طبیعی در سطح استان اردبیل نیز از دیگر طرح‌های مهم در حوزه فنی و مهندسی می‌باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قاسمی تدوین اطلس گردشگری استان اردبیل به عنوان نخستین اطلس گردشگری استانی در کشور را از مهمترین طرح‌های تحقیقی در حوزه علوم انسانی این واحد برشمرد و بیان داشت: تدوین این اطلس با همکاری نزدیک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و محققان این حوزه انجام یافته است که دربرگیرنده اطلاعات بسیار مهم و کاربردی در باره گردشگری و توانمندی‌ها و اقلیم استان اردبیل است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در پایان سخنان خود تدوین اسناد راهبردی سرمایه‌گذاری، تجارت خارجی و صنعت و معدن استان اردبیل را از دیگر فعالیت‌های انجام یافته در حوزه علوم انسانی ذکر کرد و افزود: بررسی عوامل مرتبط با یادگیری پایین زبان انگلیسی در مدارس استان اردبیل، بررسی آسیب‌های ارتباطی بین والدین و فرزندان و تاثیر آن بر پیشرفت دانش‌آموزان، بررسی مسائل و مشکلات برنامه‌های آموزش خانواده در مدارس استان اردبیل و بررسی وضعیت مطالعه در بین معلمان و دانش‌آموزان استان اردبیل و شناسایی عوامل مرتبط با آن طرح‌های مهم پژوهشی این واحد می‌باشند که به اتمام رسیده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول