اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته پژوهش؛

زنگ نمادین پژوهش در مدارس آبادان نواخته شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته پژوهش زنگ نمادین پژوهش در یکی از مدارس شهرستان آبادان نواخته شد.

زنگ نمادین پژوهش در مدارس آبادان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حبیب‌اله رمضانی سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم نمادین نواختن زنگ پژوهش در مدرسه شاهد پنج مهر آبادان اظهار داشت: به مناسبت هفته پژوهش و با توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش در روند یادگیری و تقویت سطح علمی دانش‌آموزان، اقدام به برگزاری این مراسم نمادین کردیم تا به این ترتیب دانش‌آموزان را با مفهوم پژوهش آشنا کرده و آنها را به مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی ترغیب کنیم.
وی با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش آبادان در سال‌های اخیر رویکردی پژوهشی داشته و بر چنین فعالیت‌هایی بسیار تأکید دارد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان در ادامه با بیان اینکه این اداره برنامه‌های متنوعی را در این هفته برگزار کرده است، تصریح کرد: هدف اصلی ما از برگزاری برنامه‌های این هفته آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم پژوهش است و اینکه اولین گام برای شروع یک فعالیت پژوهشی چیست.
رمضانی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های کشور در زمینه علمی از کمبود فعالیت‌های پژوهشی ناشی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید دانش‌آموزان را از دوران تحصیل در مدرسه به انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی تشویق کرد تا در زمان تحصیل در دانشگاه با ادامه پژوهش‌ها بتوانند پروژه‌هایی مفید و مثمر ثمر را برای ارتقای سطح علمی کشور به انجام برسانند.
وی افزود: امروزه شاهد این هستیم که دانشجویان ما بیش از اینکه به فعالیت‌های پژوهشی اهمیت بدهند به یادگیری بحث‌های تئوریک و نظری اکتفا کرده و خود را محدود به کلاس درس می‌کنند.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه وظیفه این اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزان است، ادامه داد: درصورتیکه ضرورت پژوهش در دانش‌آموزان از همین حالا نهادینه شود در آینده به مشکلی برنخواهند خورد و به راحتی خواهند توانست کارهای پژوهشی مهم را به دست گیرند.
رمضانی هدف از اجرای این مراسم نمادین در مدارس را افزایش و ارتقای کیفیت پژوهش در کشور دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم که پژوهشگران آینده کشور را از این زمان پرورش داده و آنها را برای دراختیار گرفتن پروژه‌های پژوهشی بزرگ و مهم کشور آماده کنیم.
وی در پایان با ابراز امیدواری از تأثیر این مراسم در علاقه‌مندی دانش‌آموزان به بحث پژوهش گفت: امیدواریم با برگزاری چنین مراسمی بتوانیم گام مهمی را در مسیر ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به امر پژوهش برداریم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول