اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران:

نقش آموزش و پرورش در رشد علمی بیشتر از سایر نهادها است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل آموزش وپژوهش استانداری مازندران گفت: برای رشد علمی کشور مسئولیت آموزش و پرورش نسبت به دستگاه‌های دیگر بیشتر است.

نقش آموزش و پرورش در رشد علمی بیشتر از سایر نهادها است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، یدالله مختار پور ظهر امروز در مراسم زنگ پژوهش که در دبیرستان شاهد دختران ساری نواخته شد، پیشرفت علمی دانش پژوهش را هر70 روز اعلام کرد و اظهارداشت: دانشمندان 10 سال آینده اگر تئوری‌های علمی خود را ارائه دهند اثرگذارتر از فعالیت دانشمندان فعال امروزی است.
وی یادآور شد: کتاب تاریخ علم به پیشرفت‌های بشر در دستیابی به فنون نوین اشاره می‌کند و تاکید دارد،علم ما بزرگ است، ولی جهل بزرگ‌تر، نباید مغرور باشیم نادانسته‌هایی است که باید کشف شود. 
مختارپور با طرح سوالی که تحولات زیادی در حوزه علم ایجاد شده است و ما چگونه باید با علم نوین همگام شویم، تصریح کرد: برای رشد علمی کشور مسئولیت آموزش و پرورش نسبت به دستگاه‌های دیگر بیشتر است.
وی منابع زیرزمینی را در سال‌های اخیر را  موجب توسعه یافتگی کشورها دانست و ابراز داشت: در حال حاضر میزان توسعه یافتگی کشورها براساس پویای نظام آموزشی، پائین بودن رشد جمعیت، مشارکت سیاسی اجتماعی، تخصصی بودن امور استوار است.
معاون اداره کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران با تاکید براینکه کشورهای توسعه یافته، پیشرفت‌های علمی خود را مدیون بازسازی نظام تعلیم و تربیت ودانشگاه‌ها می‌دانند، خاطرنشان کرد: روش فعالیت‌های آموزش در آموزش و پرورش بر پایه تلاش و تحقیق دانش‌آموزان و فعالیت‌های گروهی است و این مهم جایی خود را با معلم محوری عوض کرده است.
مختارپور ادامه داد: ساماندهی کتابخانه‌ها و نماز خانه‌ها، تجهیز آزمایشگاه‌ها فراهم بودن تکنولوژی آموزشی برای معلمان و توجه ویژه به مجریان امر آموزش از مواردی است که دانش‌آموز مدرسه را خانه خود دانسته و اصل مهم پژوهش و جستجوگری در جامعه نهادینه می‌شود.
وی یادآور شد: آموزش روش تحقیق‌یابی در گام نخست به جای دانشگاه‌ها باید از آموزش و پرورش شروع می‌شد تا دانش‌آموزان محققی در جامعه رشد می‌یافتند.
مختارپور با اشاره به اینکه در 30 سال گذشته تولید علم در کشور روند صعودی داشته و هم اکنون شاهد جهش‌های علمی پیشرفته‌ای در کشور هستیم، اذعان داشت: چشم انداز ایران در سال 1404 نیازمند جهش علمی است که برای دستیابی به توسعه و افزایش توان رقابتی باید خود اتکایی، اصلاح فرایند، افزایش بهره‌وری، اختراع و نوآوری برسد که این امر با تلاش دانش‌آموزان میسر می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول