اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی نخستین همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت لوازم خانگی:

جهش علمی کشور باید به سمت تولید ثروت جهت بگیرد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت لوازم خانگی گفت: جهش علمی کشور باید به گونه‌ای هدایت شود که منجر به تولید ثروت شود.

جهش علمی کشور باید به سمت تولید ثروت جهت بگیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیام صنایع ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نخستین همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت لوازم خانگی برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر موضوعات و برنامه‌ها برای صنعتگران در حال تغییر است از این رو نمی‌توان سرمایه‌گذاری و اختراعی در این عرصه داشت.
وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها کم‌ترین اثر را در اقتصاد کشور دارد، افزود: در ایران مجموعه‌ای از پتانسیل‌ها وجود دارد و مشکل اصلی موجود در این عرصه سیاست‌گذاری غلط است.
دبیر علمی نخستین همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت لوازم خانگی تصریح کرد: مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی گروه انتخاب باید به گونه‌ای عمل کند که به عنوان الگویی موفق در جامعه دانشگاهی شناخته شود و بتواند با هدف کاربردی کردن علمی در مسیر  تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار حرکت کند که در صورت انجام این کار می‌توان آن را به ارزش یک جهاد قدر نهاد.
وی ادامه داد: در فضای رقابت جهانی تنها دستاوردهای علمی و پژوهشی می‌تواند راهگشای سرآمدی تولید داخلی باشد بنابراین همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت لوازم خانگی در زمینه بهینه‌سازی لوازم خانگی رقابت‌پذیری آن و پیاده‌سازی تجارب علمی گام برمی‌دارد.
صنایع افزود: در این گروه مبنا بر الگوسازی است و ایجاد این مرکز آموزش عالی علمی کاربردی نیز با برنامه‌ریزی دقیق و در پی تولید علم کاربردی بوده و همواره در مسیر کاهش فاصله دانشگاه و صنعت حرکت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برای تحول اقتصادی و اجتماعی نیاز به یکسری از الگوها است، اضافه کرد: به دنبال تاکیدات رهبری مبنی بر واگذاری مسئولیت دولت به بخش‌های خصوصی  به دو شکل  اقتصادی و اجتماعی در قالب  اجرای اصل 44 قانون اساسی و سمن‌ها و خیریه‌ها از چند سال قبل تاکنون اما متأسفانه تاکنون نتایج خوبی در بر نداشته است.
صنایع با بیان اینکه در چند سال گذشته این امر به صورت ناقص و به بخش‌های شبه‌دولتی واگذار شده است، ادامه داد: صنایع کنونی کشور رقابت‌پذیر نیست و این در حالی که صنایع خرد در بخش جهانی رقابت‌پذیر نیستند که این امر چالش ایجاد می‌کند.
دبیر نخستین همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت لوازم خانگی  با بیان برگزاری این همایش در اصفهان، گفت: بر اساس چشم انداز 20 ساله هدف ما کسب رتبه اول تولید لوازم خانگی در منطقه است که رسیدن به این نقطه نیازمند برنامه‌ریزی است.
وی گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی شده تا یک همایش علمی تخصصی با حمایت دانشگاه‌ها برگزار شود تا در این همایش هم‌اندیشی صنعت و دانشگاه محقق شود.
صنایع ادامه داد: برگزاری چنین همایش‌هایی در نهایت می‌تواند به عنوان گام بلندی در بحث و عرصه تولید لوازم خانگی به شمار رود.
وی به محورهای پنج‌گانه این همایش اشاره کرد و افزود: بهینه‌سازی مصرف انرژی، لوازم خانگی هوشمند، طراحی صنعتی، مواد و فرایندها در تولید لوازم خانگی آینده از محورهای اصلی برگزاری این همایش است.
صنایع اظهار داشت: بهینه‌سازی تجهیزات الکترونیکی از لحاظ مصرف انرژی، طراحی و  به‌کارگیری مدارات رادیو برای کاهش توان مصرفی، روش‌های کنترلی نوین در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی، روش‌های نوین در افزایش راندمان محصولات گازسوز، تکنولوژی‌های نوین در ساخت مبدل‌های حرارتی، انرژی‌های نو و تبدیلات انرژی و ذخیره‌سازی از محورهای قابل طرح در بهینه‌سازی مصرف انرژی است.
وی گفت: تاکنون 34 سازمان رسمی  برای همکاری با این همایش ملی اعلام آمادگی کردند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول