اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک سال اخیر؛

20 پایان‌نامه مقاطع تحصیلات تکمیلی حمایت علمی شده است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته ارتباط با مراکز پژوهشی اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و حمایت علمی از پژوهش‌گران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را اولویت اصلی این کمیته عنوان کرد.

20 پایان‌نامه مقاطع تحصیلات تکمیلی حمایت علمی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید حمزه بدیعی حمایت علمی از حداقل 20 طرح پژوهشی و پایان‌نامه مقاطع تحصیلات تکمیلی طی یک سال اخیر را بخشی از نتایج فعالیت‌های مستمر کمیته مذکور ذکر کرد.
دبیر کمیته ارتباط با مراکز پژوهشی اداره‌کل منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: سرفصل‌های پژوهشی کاربردی مورد نیاز این اداره‌کل به طور پیوسته به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اعلام و از پژوهشگران این حوزه تا حد امکان حمایت می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشکده منابع طبیعی دانشگاه فردوسی و دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مهم‌ترین نهادهای مرتبط با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هستند، ادامه داد: سوق یافتن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویان به سمت کاربردی شدن و پرهیز از انجام پژوهش‌های صرفا تئوریک توسط قشر دانشگاهی و پژوهشگر نتیجه این ارتباط مستمر است.
رئیس واحد مهندسی اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای کارکنان توسط اساتید مجرب و استفاده گسترده از دانشجویان در پروژه‌های اجرایی این اداره موجب نزدیکی هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها و آشنا کردن دانشجویان و پژوهشگران جوان با نیازها و معضلات پیش‌روی این حوزه می‌شود.
بدیعی درباره حمایت مالی از پژوهشگران با بیان اینکه در حد توان و امکانات، این امر محقق می‌شود، اظهار داشت: هرچند در بند هـ ماده 46 قانون چهارم توسعه، باید حداقل دو درصد از تولید ناخالص داخلی از محل اعتبارات عمومی دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش اختصاص می‌یافت، اما این امر صرفا در سال‌های 84 و 85 اجرایی شد و پس از آن تاکنون بودجه‌ای تحت عنوان بودجه پژوهش به اداره کل منابع طبیعی استان ابلاغ نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهمیت بحث پژوهش و کاربردی شدن آنها در حوزه‌های مورد نیاز، در بودجه‌های دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات این بخش لحاظ شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول