اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

دشمن در انتظار سقوط علمی ایران است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دشمن هر لحظه در انتظار سقوط علمی ایران است که بر خلاف انتظار خبیثان و نانجیبان بر عکس این امر اتفاق افتاده است.

دشمن در انتظار سقوط علمی ایران است
غفار نجات‌خواه در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ایران با رشد علمی که در چند سال اخیر کرده توانسته علم جهان را به سیطره خود در آ‌ورد که ساقط کردن هواپیمای جاسوسی پهپاد آمریکا در مرزهای ایران نشان از فناوری پیشرفته ایران دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ویژگی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را هوشمند سازی مدارس و تولید محتوای الکترونیکی اعلام کرد.
این مسئول گفت: مدرسه هوشمند نیازمند دانش‌آموز هوشمند است و هر قدر مدارس به سمت علمی شدن حرکت کنند دانش‌آموزان و معلمان نیز با تولید محتوای الکترونیکی فناوری IT را بیشتر به کار می‌بندند.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با یادآوری اینکه هم اکنون بسیاری از دانش‌آموزان ما اطلاعات مفیدی از فناوری اطلاعات دارند، خاطرنشان کرد: ما به این مقدار قانع نیستیم بلکه باید با گسترده شدن پژوهش در مدارس یافته‌های علمی کشور و جهان را در مدرسه پیاده کنیم.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی را در دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد و گفت: آموزش و پرورش قصد دارد پژوهش‌ها را در راستای بهبود فعالیت‌های خود به کار گیرد و نتایج تحقیقات باید به طور مشخص در مدارس اثرگذار بوده و در رشد دانش‌آموزان تاثیر کاربردی داشته باشد.
وی رسالت پژوهشگران را نیز هدایت علمی آموزش و پرورش در راستای کارآمدی اعلام کرد و افزود: جامعه خلاق نیازمند انسان‌های خلاق است و ما در این راستا دانش‌آموزان کمتری نداریم بلکه یافته‌های علمی دانش‌آموزان ما می‌تواند تحولات عمیق را در منطقه سبب شود.
نجات‌خواه در بخش دیگری از سخنان خود برنامه‌های هفته پژوهش در استان را یادآور شد و بیان داشت: نواخته شدن زنگ پژوهش، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان و همایش تجلیل از دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده جزو این برنامه‌هاست.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول