اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی تفت:

منازل معلولان بهزیستی مناسب‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفت گفت: با بررسی شاخص‌های مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان، مناسب‌سازی منازل معلولان در دست پیگیری قرار می‌گیرد.

منازل معلولان بهزیستی مناسب‌سازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمهدی حسینی صبح امروز در دوره آموزشی مناسب‌سازی اماکن عمومی معلولان برای بهورزان تفت اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات مناسب‌سازی در شهرستان تفت موانع فیزیکی، محیطی برای معلولان است.
وی خاطرنشان کرد: فضاسازی مطلوب منازل مسکونی، اماکن عمومی و فضاهای شهری و روستایی و ایجاد بسترهای حمل و نقل مناسب برای معلولان از جمله راهکارهایی است که می‌تواند زمینه حضور معلولان در جامعه را فراهم کند.
حسینی بیان کرد: شناسایی معلولان و مناسب‌سازی منازل مسکونی و اماکن عمومی از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری ارگان‌های مرتبط در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه عدم مناسب‌سازی منازل و اماکن معلولان را بیشتر از معلولیت آنها محدود کرده است، بر همکاری همه‌جانبه ارگان‌های مختلف به ویژه شهرداری برای مناسب‌سازی اماکن عمومی به منظور رفاه معلولان تاکید کرد.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خدمات بهزیستی به معلولان را شامل کمک هزینه نگهداری در منزل، کمک هزینه درمان، وسایل کمک توان‌بخشی، هزینه‌های تحصیلی، ایاب و ذهاب، اعطای جهیزیه، ازدواج، مسکن، اشتغال و توانمندسازی معلولان عنوان کرد.
به گزارش فارس، در این دوره آموزشی که حدود 60 نفر از بهورزان و بهداشت‌یاران خانه‌های بهداشت شهری و روستایی شهرستان تفت حضور داشتند، شرکت‌کنندگان با شش شاخص کلی پله، سرویس بهداشتی، موقعیت مکانی، بازشوها، ورودی ساختمان و سطح شیب‌دار برای حضور معلولان و کم‌توانان در جامعه آشنا شدند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول