اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ منظور تسهیل تردد معلولان؛

90 درصد اماکن نوساز چهارمحال و بختیاری مناسب‎سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌ منظور تسهیل تردد معلولان 90 درصد اماکن نوساز این استان مناسب‎سازی شده است.

90 درصد اماکن نوساز چهارمحال و بختیاری مناسب‎سازی شد
حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: براساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند که در هنگام انجام فعالیت عمرانی در هر نقطه از شهر، مکان و ساختمان احداث شده به منظور تردد آسان معلولان مناسب‌سازی کنند.
وی با اشاره به اقدامات در دست اجرای بهزیستی این استان به ‌منظور تسهیل‌سازی معابر و اماکن عمومی شهر، گفت: مناسب سازی بیش از 60 مسکن معلولان با اعتباری بیش از 233 میلیون ریال، مناسب‌سازی ‌35 خودروی معلولان با اعتباری بیش از 100 میلیون ریال و دو موتورسیکلت معلولان با اعتباری بیش از 10 میلیون ریال از جمله این اقدامات به‌شمار می‎رود.
سعیدی ادامه داد: توجه ویژه‎ای و خوبی در این استان در راستای مناسب سازی شدن معابر و ساختمان‌های ادارات وجود دارد و با هماهنگی‏های صورت گرفته، تمامی ساختمان‎های جدید که برای تردد معلولان به شکل مطلوبی مناسب سازی نشده باشد، مجوز پایان کار داده نخواهد شد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به موازات این امر لازم است معابر عمومی و خیابان‌ها نیز مناسب سازی شود تا بخشی از مشکلات معلولان کاهش یافته و آنها برای تردد آسان در شهر تا این حد مشکل نداشته باشند.
وی اضافه کرد: البته مناسب سازی معابر، تنها شامل پیاده روسازی نیست و موارد دیگری را نیز دربرمی‎گیرد که از میان آنها می‎توان به احداث پل‌های عابر مناسب سازی شده در سطح شهر برای تسهیل تردد معلولان اشاره کرد.
سعیدی بر ضرورت تسهیل تردد معلولان در ساختمان‎های اداری تأکید کرد و گفت: شهروندان برای انجام بخشی از امور مورد نیاز خود باید به ادارات و دستگاه‎ها مراجعه کنند و لازم است وضعیت تردد در ساختمان‌های اداری به گونه‎ای باشد که شهروند معلول نیز بتوانند در این ساختمان‌ها تردد و امور خود را پیگیری کنند.
وی با تأکید بر اینکه تلاش برای مناسب‌سازی اماکن عمومی شهری همواره از سوی بهزیستی و نهادهای مربوطه در حال انجام است، گفت: بسیاری از استانداردهایی که باید در ساخت معابر یا فراهم کردن امکانات برای معلولان در نظر گرفته شود رعایت نمی‌شود.
سعیدی افزود: باید رمپ‌هایی که برای عبور معلولان در شهر ساخته شود، شیب تندی نداشته‌ باشند زیرا در این صورت این افراد نمی‌تواند از آنها استفاده کنند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین نرده‌ها و موانعی که در ورودی پارک‌ها و معابر به کار گرفته شده‌اند در تردد معلولان و نابینایان مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در بخش حمل ‌و نقل عمومی نیز مشکلات بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: عدم ‌اختصاص جایگاه ویژه در اتوبوس برای معلولان ممکن است موجب بروز حوادثی برای این افراد ‌شود.
سعیدی تصریح کرد: بی‌تردید تا رسیدن به استانداردهای موجود فاصله زیادی داریم، این در حالی است که تمام دستگاه‌های مختلف باید در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان همکاری و سهم داشته باشند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول