اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال انجام می‌شود؛

مناسب‌سازی 1000 نقطه گلستان برای معلولان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل بهزیستی گلستان گفت: تا پایان سال یک هزار نقطه استان برای معلولان مناسب‌سازی خواهد شد.

مناسب‌سازی 1000 نقطه گلستان برای معلولان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کمال سلمانی در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: مناسب‌سازی مبلمان شهری، معابر عمومی و موسسات دولتی باید برابر قانون انجام شود و از سال 1383 این کار در دستور بهزیستی قرار گرفته است اما از سال 1387 پیگیری جدی در این خصوص داشته‎ایم که ثمره آن در سال جاری با نشست با فرمانداران 14 شهرستان و ریاست مدیر کل دفتر فنی استانداری قرار شد یک هزار نقطه استان برای معلولان مناسب سازی شود.
وی تصریح کرد: در این جلسه برای تردد و عبور معلولان و جانبازان مصوب شد که ادارات دولتی سطح شیب راه و یک سرویس بهداشتی مخصوص را تا پایان سال اجرا کنند.
سلمانی خاطرنشان کرد: شهرداری‎ها نیز مکلف شدند در مناطقی که تابلوی توقف خودرو معلولان و جانبازان وجود دارد برای عدم توقف سایر خودروها رنگ‌آمیزی کنند تا مشهود باشد و نیروی انتظامی نیز با رانندگان خاطی که در این مکان خودرو خود را پارک کنند برخورد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در خصوص مناسب سازی معابر در سطح استان تاکنون دو شهر گرگان و گنبدکاووس پیشتاز بوده‎اند، تاکید کرد: همچنین شهرداری‎ها موظف شده‎اند تمام پارک‎های عمومی را برای حضور معلولان و احداث یک سرویس بهداشتی مخصوص تا پایان سال مجهز کنند.
معاون اداره کل بهزیستی گلستان با اشاره به مشکلات معلولان در جامعه خاطرنشان کرد: عدم اعتماد به نفس کافی در معلولان باعث می‎شود که در بازتوانی آنها با مشکل مواجه شویم و دیدگاه آنها به دولت موجب می‎شود که بین توانمندی معلولان و پرداخت مستمری به فرد معلول تعارض وجود داشته باشد.
وی افزود: با وجود اینکه در برنامه چهارم  و پنجم توسعه اگر فرد معلول کارفرمایی یا خویش‌فرما شود 33 درصد از بیمه را دولت در طرحی پنج ساله پرداخت می‌کند اما هنوز این فرهنگ در بین خانواده‎ها نهادینه نشده است که در راستایی بازتوانی معلولان همکاری داشته باشند.
سلمانی عدم پرداخت هزینه‎های توان‎بخشی توسط بیمه نیز از دیگر مشکلاتی دانست که معلولان با آن مواجه هستند و گفت: از آنجایی که هزینه توان‎بخشی از قبیل شنوایی‌شناسی، گفتارشناسی و ... با بیمه پایه و مکمل حمایت نمی‎شود این بخش هزینه‎های زیادی را برای خانواده‎ها به بار می‎آورد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول