اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی آذربایجان غربی تاکید کرد:

مناسب‌سازی شهری برای معلولان جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: باید مسئولان در راستای مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور معلولان در جامعه گام‌های بلندی بردارند.

مناسب‌سازی شهری برای معلولان جدی گرفته شود
بهروز کارگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: معلولان جسمی، حرکتی و حسی نیز بخشی از جامعه پیرامون ما را تشکیل می‌دهند پس با توجه به اینکه مناسب‌سازی اماکن عمومی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امور شهرسازی در این راستا به طور جدی ورود پیدا کنند.
وی تصریح کرد: یکی از قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از معلولان است که در آن وظایفی برای دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف مشخص شده وظیفه این دستگاه فقط نظارت و گزارش‌گیری است پس این اقدام به طور مستمر انجام می‌شود به طوری که در هشت ماهه سال جاری گام‌های خوبی در این راستا برداشته شد.
این مسئول با بیان اینکه سازمان بهزیستی از ابتدای سال جاری تاکنون 100 میلیون ریال برای فضاسازی شهری تخصیص داده و هزینه کرده است، ادامه داد: با این مبلغ اقدامات مختلفی مانند مناسب‌‌سازی 30 خودرو، خرید لوازم منزل 10 فقره، تعمیر منزل و مناسب‌سازی سرویس بهداشتی 97 مورد، مناسب‌سازی منزل و سرویس بهداشتی 17 مورد، اصلاح سطح شیب‌دار هفت مورد، ساخت مسکن 34 مورد انجام شد.
وی به ارسال پرسش‌نامه به دستگاه‌های اجرایی برای تحلیل وضعیت فعلی اشاره کرد و گفت: پرسشنامه‌هایی برای کسب اطلاعات جامع در ارتباط با وضعیت فضای ساختمان‌ها، امکانات مختلف آن بین دستگاه‌ها توزیع شده تا بعد از دریافت پاسخ مقتضی اطلاعات کلی برای برداشتن گام‌های بعدی در اختیار داشته باشیم.
این مسئول با اظهار به اینکه هم‌اکنون 24 تشکل ان‌جی‌یو در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کند، یادآور شد: تشکل‌های مردم‌نهاد مذکور برای ارتقای خدمات‌رسانی به مددجویان به ویژه معلولان نقش موثری دارند به طوری که از حمایت‌های مالی این سازمان هم در سنوات گذشته بهره‌مند شده‌اند.
کارگری به اجرای طرح سی‌بی‌آر در سه شهرستان آذربایجان غربی اشاره کرد و ابراز داشت: با اجرای این طرح در محل سکونت مددجو با مشارکت خانواده‌ و جامعه به فرد معلول خدمات‌رسانی می‌شود به طوری که معلولان در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و خوی از خدمات مختلف آن بهره‌مند می‌شوند در مجموع حدود یک هزار و 39 روستا زیرپوشش این خدمات هستند.
معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه در قالب این طرح شش نوع خدمت ارائه می‌شود، اذعان داشت: معلولان در روستاهای مذکور حدود 64 هزار و 771 مورد خدمت گرفته‌اند که آموزش خانواده، تامین وسایل کمک‌ توان‌بخشی، مناسب‌سازی، اشتغال از جمله خدمات ارائه شده محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول