اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد؛

برگزاری نشست علمی «مطالعه قوانین حقوق عرفی و حقوق اسلام»

خبرگزاری فارس: گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی ـ تخصصی در آمدی بر مطالعه تطبیقی تعارض قوانین در حقوق عرفی و حقوق اسلام را در روز چهارشنبه 23 آذر برگزار می‌کند.

برگزاری نشست علمی «مطالعه قوانین حقوق عرفی و حقوق اسلام»
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این نشست توسط حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دانش‌پژوه عضو هیئت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می‌شود و هدف از برگزاری آن، آشنا شدن مخاطبان با مفهوم تعارض قوانین و امکان طرح آن در فقه و حقوق اسلامی است.
تبیین تعارض و قوانین در حقوق عرفی، تبیین دیدگاه انکار قوانین در فقه و حقوق اسلامی و نقد آن و اثبات مهم‌ترین عامل پیدایش تعارض قوانین، یعنی روابط خصوصی بین‌المللی در فقه و حقوق اسلامی از جمله محورهای این نشست عنوان شده است.
سئوالاتی نظیر آیا مسئله تعارض قوانین در منشور حقوق اسلامی قابل طرح است؟ و با فرض مطرح بودن، پاسخ اسلامی کدام است؟ از جمله سئوالات مورد نظر برای پاسخ در این جلسه علمی عنوان شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوان آراسته عضو هیئت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دبیری این نشست را که در پژوهشگاه حوزه ودانشگاه برگزار می‌شود، بر عهده دارد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول