اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و محلی؛

دانشگاه آزاد مرکز طارم راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز طارم با حضور مسئولان استانی و محلی راه‌اندازی شد.

دانشگاه آزاد مرکز طارم راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان طارم با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار سایر دستاوردهای نظام از دستاوردهای بزرگ و از برکات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آید و همواره موجب افتخار و عزت برای جمهوری اسلامی شده است.
اصغر پرتوی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان توسط مردم راه‌اندازی شده است.
وی افزود: این دانشگاه در حال حاضر بیش از یک میلیون و 700 هزار دانشجو، بیش از 4 میلیون فارغ‌التحصیل، 400 مرکز و واحد دانشگاهی داخل و 10 واحد دانشگاهی خارج از کشور و 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی و رفاهی دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به راه‌اندازی شعبه این دانشگاه در مرکز طارم گفت: بنای دانشگاه آزاد اسلامی توسعه کیفی در دهه اخیر است و از همین رو مجوز راه‌اندازی مراکز تقریبا در کل کشور متوقف شده است.
وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی مرکز طارم موانع بسیار زیادی وجود داشت که همه آنها برطرف شد، ادامه داد: موافقت اصولی برای راه‌اندازی این دانشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده است که امیدوارم راه‌اندازی این دانشگاه برای مردم طارم مبارک بوده و بتواند در توسعه همه جانبه شهرستان موثر واقع شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: خداوند سه ویژگی علم، تقوا و مجاهدت را در قرآن کریم معیار ترجیح انسان بر انسان دیگر می‌داند.
سعد الله نصیری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برکات جمهوری اسلامی و یکی از پیشتازان عرصه علم و دانش در کشور است.
وی با بیان اینکه 82 درصد دانشجویان کشور در دانشگاههای غیر دولتی تحصیل می‌کنند، افزود: سهم دانشگاه آزاد اسلامی از کل دانشجویان کشور 50 درصد است، در حالی که سابقه دانشگاه‌های دولتی به 80 سال قبل باز می‌گردد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در طارم می‌تواند به توسعه روز افزون شهرستان منجرشود.
وی با بیان اینکه جغرافیای طارم استحقاق داشتن این دانشگاه را دارد و من خوشبین هستم دانشگاه آزاد اسلامی طارم می‌تواند یکی از دانشگاه‌های خوب و کاربردی در کشور شود، تصریح کرد: شهرستان طارم با اکو توریسم خود می‌تواند موجب جذب جوانان و مشتاقان تحصیل به این  شهرستان شود.
نصیری با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز دانشگاهی در شرایط کنونی دشوار است و شورای گسترش وزارت علوم ملاک‌هایی را برای تاسیس دارد، که برآورده کردن همه شرایط دشوار است، ادامه داد: اما به لطف خدا این درخواست به حق مردم طارم به جد مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت این دانشگاه راه‌اندازی شد.
امام جمعه طارم نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به راه‌اندازی مرکز طارم گفت‌: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی طارم باعث رشد علمی شهرستان طارم خواهد شد.
فرماندار طارم نیز در ابتدای جلسه گفت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برای مردم طارم خبر خوبی است و می‌تواند فضای فرهنگی مناسبی برای توسعه شهرستان ایجاد کند.
غلامحسین رجبی افزود: توسعه مراکز علمی در نقاط محروم سبب شده است بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برطرف شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول