اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گچساران اتفاق افتاد؛

شرکت 2000 نفری دانشجویان در مسابقه قرآن دانشگاه آزاد

خبرگزاری فارس: با حضور افزون بر 2هزار نفر از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران، مسابقه سراسری قرآن و عترت در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

شرکت 2000 نفری دانشجویان در مسابقه قرآن دانشگاه آزاد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امام جمعه موقت این شهرستان پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان و اساتید شرکت ‌کننده در مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران اظهار کرد: برگزاری این مسابقات سبب ارتقای روحیه معنوی و گرایش به سمت مباحث قرآنی از قبیل حفظ و قرائت قرآن و ایجاد وحدت و همدلی در بین دانشگاهیان می‌شود.
حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی در مراکز آموزشی گفت: یکی از مباحث مهمی که می‌تواند در ترویج و نهادینه ‌شدن موضوعات قرآنی در جامعه اسلامی‌ نقش مهمی را ایفا کند، برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور است.
وی شرکت گسترده دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در این مسابقات را مطلوب و چشمگیر عنوان کرد و افزود: دانشجویان و اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی با شرکت خود در این مسابقات سبب ترویج فرهنگ ارزشمند قرآن کریم و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جامعه می‌شوند.
امام جمعه موقت گچساران و رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با اشاره به حضور افزون بر دو هزار نفر در این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: در بخش استادان در رشته‌های ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، زندگانی چهارده معصوم (ع) و ترجمه انگلیسی قرآن کریم شرکت کردند.
کرمی افزود: در بخش دانشجویان نیز در 10 رشته تفسیر قرآن کریم، زندگانی معصومین (ع)، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات، نماز، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، احکام خواهران، احکام برادران، زندگانی پیامبر اکرم(ص)، ترجمه قرآن کریم و نهج‌البلاغه در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند.
وی افزود: از دو ماه گذشته تاکنون با تلاش شبانه‌روزی مجموعه دفتر فرهنگ اسلامی و با همکاری دانشجویان ثبت‌نام با شیوه‌های مختلف و تبلیغات متنوع آغاز شد و با توزیع کتب مربوط به این مسابقات به صورت رایگان فضای فرهنگی مناسبی برای مشارکت دانشجویان واستادان فراهم آمد.
کرمی تصریح کرد: برای برگزاری این آزمون تمامی نیروهای توانمند در قسمت‌های مختلف دانشگاه همکاری کردند و این آزمون با کیفیتی مطلوب این آزمون برگزار شده است.
این مقام علمی و دینی گچساران فراهم‌ آمدن زمینه‌های مناسب برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت را از جمله نتایج برگزاری مسابقات قرآنی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عنوان کرد و از مسئولان نهادهای فرهنگی و دانشگاهی خواست تا برنامه‌های قرآنی بیشتری را برای جوانان و نوجوانان در نظر بگیرند.
به گزارش فارس، هفدهمین دوره مسابقات کتبی سراسری قرآن و عترت اساتید و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول