اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

فعالیت 12 هزار طرح پژوهشی دانشگاه آزاد کشور

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت 12 هزار طرح پژوهشی در دانشگاه‌های آزاد کشور خبر داد.

فعالیت 12 هزار طرح پژوهشی دانشگاه آزاد کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا اقدامی در جمع دانشجویان گیلان، این استان را به عنوان بخشی از این سرزمین پاک و مقدس، همواره مهد علما و دانشمندان دانست و اظهار داشت: گیلان از فرهنگ والایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه مردم گیلان به تحصیلات دانشگاهی فرزندان خود علاقه فراوانی دارند، افزود: این امر موجب ضرورت بخشیدن به وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای پاسخگویی به نیاز جامعه می‌شود.
اقدامی، دانشگاه آزاد را یکی از مراکز علمی تأثیرگذار در پیشرفت علمی کشور دانست و گفت: دانشگاه آزاد توانسته است گام‌های موثری در راستای فراهم کردن زمینه تحصیل برای جوانان این مرز و بوم بردارد.
وی افزود: 3 میلیون و 700 هزار نفر فارغ‌التحصیل از جمله دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر یک‌میلیون و 700 هزار دانشجو در 400 واحد و مرکز آموزشی با 30 هزار عضو هیئت علمی کشور مشغول تحصیل هستند، ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی را 33 هزار پرسنل، 600 مدرسه سما، 114 آموزشکده سما، 50 مرکز رشد و فناوری، 12 هزار طرح پژوهشی و با بیش از 20 میلیون متر مربع فضای عمرانی و آموزشی در حال فعالیت است.
وی درباره دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 تصریح کرد: گیلان دارای 14 واحد و مرکز دانشگاهی، یک واحد علوم و تحقیقات و یک واحد بین‌المللی است که در رشت، لاهیجان، بندرانزلی، آستارا، تالش، ماسال، رودبار، صومعه‌سرا، فومن، آستانه‌اشرفیه، رودسر، لنگرود، سیاهکل، لشت نشا و زیباکنار مستقر هستند.
اقدامی با بیان اینکه هفت آموزشکده سما در رشت، لاهیجان، بندر انزلی، آستارا، تالش، رودبار و سیاهکل وجود دارد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان دارای 50 هزار دانشجو است که در مقطع تحصیلی کاردانی 13 هزار و 856 نفر، کارشناسی 29 هزار و 848 نفر کارشناسی ارشد 5 هزار و 145 نفر تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به تحصیل 26 دانشجو در مقطع دکترا خاطرنشان کرد: در گیلان حدود 850 عضو هیئت علمی و یک‌هزار پرسنل وجود دارد.
این مسئول، از استاندار تقاضای حمایت‌های جدی از دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 را در راستای پیشبرد اهداف این دانشگاه خواستار شد.

* گیلان در سطوح دکترا فارغ‌التحصیل بیکار دارد

دبیر کانون اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این برنامه با اشاره به روحیه عدالت‌خواهی دانشجویان، اظهار داشت: دانشجویان خواهان عدالت علوی، جان خود را برای تحقق اهداف و آرمان‌هایشان نثار می‌کنند.
محمد واحدی‌چیرانی با اشاره به اینکه بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی از نظر اشتغال دچار مشکل هستند، افزود: از مسئولان می‌خواهیم تا با ایجاد فرصت‌های شغلی افراد تحصیل کرده را به کار مشغول کنند.
وی با بیان اینکه در سطوح کارشناسی نیز افراد زیادی بیکار هستند، خاطرنشان کرد: در گیلان در سطوح دکترا نیز فارغ‌التحصیل بیکار وجود دارد.
واحدی‌چیرانی بر ضرورت گرایش دانشجویان به مسائل سیاسی تاکید کرد و اذعان داشت: در سال‌های اخیر شاهد دانشجویانی هستیم که از بحث در مسائل سیاسی دوری می‌کنند که این امر گرایش دانشجویان به مشارکت سیاسی در دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهد.
 
* مسئولان مطالبات رهبری را در راس امور خود قرار دهند

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها زمینه احیای کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی و توسعه فضای آزادی بیان و تضارب آرا با رعایت اخلاق و منطق گفت‌وگو و نیز ایجاد عرضه آزادانه، دیدگاه‌ها و سئوالات پیرامون موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را فراهم کنند، اذعان داشت: دانشجویان خدا را شاکر باشند زیرا در برهه‌ای از بی‌نظیرترین دوران‌ها دانشجو شده‌اند.
واحدی‌چیرانی افزود: استفاده از انرژی، ابتکار و استعداد دانشجویان و مشارکت مستقیم با آنها در اجرای برنامه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی و توجه به مسئله پژوهش و تحقیق دانشجویی در دانشگاه‌ها لحاظ شود.
وی از مسئولان استانی به ویژه استاندار خواست تا مطالبات رهبری را در رٱس امور خود قرار دهند.
به گزارش فارس، بازگشت تخصیص یارانه دانشجویی و خدمات از جمله مطالبات دانشجویان در این برنامه بوده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول