اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سهم 1000 میلیارد ریالی محقق شد؛

اختصاص 400 میلیارد ریال به بزرگراه عسلویه بندرعباس

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از تحقق 400 میلیارد ریال از سهم یک‌هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در احداث بزرگراه علسویه بندرعباس خبر داد.

اختصاص 400 میلیارد ریال به بزرگراه عسلویه بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی عصر سه‌شنبه در دیدار با معاون وزیر نفت، ضمن تقدیر از خدمات وزارت نفت در هرمزگان بر تحقق سهم وزارت نفت در احداث بزرگراه‌های استان تاکید کرد و اظهار داشت: این نشست با محوریت ادامه پیگیری‌های مکرر در راستای تحقق سهم وزارت نفت در احداث بزرگراه‌های "بندرعباس به پارسیان" و "جاسک به گوهران" برگزار شده است.
وی همچنین بار دیگر خواستار پیگیری و سرعت بخشی به مصوباتی شد که در هرمزگان بر عهده وزارت نفت نهاده شده است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: احداث و بهسازی بزرگراه بندرعباس عسلویه یکی از مصوبات دولت است که 50 درصد آن بر عهده وزارت نفت و 50 درصد بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.
عزیزی طول مسیر مورد قرار داد را 250 کیلومتر عنوان و تصریح کرد: به لحاظ طول 125 کیلومتر و به لحاظ اعتباری یک‌هزار میلیارد ریال از احداث بزرگراه "بندرعباس بندرلنگه عسلویه" سهم وزارت نفت است که تاکنون 400 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
استاندار هرمزگان بیان کرد: تکمیل محور "جاسک به محمد‌آباد و گوهران"، "محور بندرعباس بندرلنگه و پارسیان" و پروژه‌های سازمان تربیت‌بدنی و ورزش از دیگر مباحثی است که وزارت نفت باید به اتمام آن همت بیشتری در استان بورزد.
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار به اتمام رساندن هرچه زودتر پروژه‌های مصوب وزارت نفت در هرمزگان شد و بیان کرد: امروز وزارت نفت به این باور رسیده است که هرمزگان و ظرفیت‌های فوق‌العاده آن باید به عنوان یک فرصت دیده شود.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان با توجه به اینکه بار سنگینی از کشور را در حوزه صنعت، حمل و نقل ریلی و دریایی به دوش می‌کشد و همچنین 60 درصد صادرات و واردات کشور را انجام می‌دهد، اگر مورد توجه بیشتر قرار گیرد، می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور را تامین کند.
وی افزود: امروز استان هرمزگان درحوزه دفاعی با دارا بودن جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک و دیگر جزایر کارکردی ملی و دفاعی دارد که با اضافه کردن اینها به ظرفیت‌های موجود نیازمند نگاه فرااستانی است.
استاندار هرمزگان گفت: به طور کلی هرمزگان قابلیت‌های خوبی برای وزارت نفت دارد که در کنار توجه به آنها باید سرعت پروژه‌ها را نیز افزایش داد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول