اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار کردستان:

ساخت آزادراه و بزرگراه از برنامه‌های اولویت‌دار کردستان است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اهتمام ویژه دولت و مسئولان استانی در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و به ویژه در بخش راه، گفت: ساخت آزاد راه و بزرگ‌راه از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار این استان است و به جدی دنبال می‌شود.

ساخت آزادراه و بزرگراه از برنامه‌های اولویت‌دار کردستان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح راهداری زمستانی کردستان در سنندج، اظهار داشت: اعتبارات بسیار خوبی به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت جاده‌ها در سفر سوم هیئت دولت به استان اختصاص یافته است.
وی افزود: ارتقای جاده‌های استان به چهار خطه و آزادراه از اولویت‌های کاری مسئولان کردستان قرار دارد که به همین منظور اعتبارات لازم و خوبی نیز پیش‌بینی شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: برای ساخت آزاد راه‌ نیز از بخش خصوصی استفاده می‌شود.
نوسودی خواستار استفاده از یگان‌های هوایی امدادی و پلیسی به منظور کنترل ترافیک در جاده‌های استان شد و خاطرنشان کرد: بدون شک تحقق این مهم نقش بسزایی در کنترل بیش از پیش ترافیک و کاهش تلفات و تصادفات خواهد داشت.
وی همچنین بر شناسایی و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های درون شهری و برون شهری تاکید کرد و افزود: از بین بردن عوامل تصادفات و رفع نقاط حادثه‌خیز به منظور کاهش نرخ تلفات تصادفات امری ضروری است که باید مورد توجه همه ارگان‌ها و نهادهای ذیربط در سطح استان قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان شناسایی و حل نقاط حادثه‌خیز در استان را خواستار شد و افزود: باید مشکلات نقاط پر حادثه، کم‌نور و دیگر نقاط مشکل‌ساز شناسایی و هرچه زودتر حل شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این مراسم از فعالیت 20 پایگاه ثابت و سیار این سازمان به منظور ارائه خدمات مختلف امدادی در جاده‌های کردستان خبرداد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در قالب طرح زمستانی 20 پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال احمر در جاده‌های استان به مسافران و مردم در صورت نیاز خدمت‌رسانی می‌کنند.
به گفته آرش لهونی، جمعیت هلال احمر کردستان امسال علاوه بر تجهیز هشت پایگاه ثابت موجود در جاده‌های استان به ویژه گردنه‌های صعب‌العبور، 9 پایگاه پشتیبان و سه پایگاه سیار را نیز مجهز کرده است.
وی از اسکان 30 خانوار به صورت استاندارد در پایگاه‌های هلال احمر این استان خبرداد و افزود: در سال گذشته در پایگاه‌های سطح استان تنها امکان پذیرش و اسکان 10 خانوار را داشتیم که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته امسال افزایش سه برابری را در بحث اسکان‌ خواهیم داشت.
طرح راهداری زمستانی در کردستان با حضور راه و ترابری، هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و امداد خودرو از امروز آغاز شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول