اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج:

بزرگراه دکتر حسینی در سنندج به بهره‌رداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اعلام کرد: بزرگراه دکتر حسینی بعد از مشکلات فراوان و کمبود اعتبارات با تلاش شبانه‌روزی شهرداری و شورای شهر سنندج به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگراه دکتر حسینی در سنندج به بهره‌رداری می‌رسد
محمد محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر سنندج در محدوده شمال شرقی و شمال غربی نبود کمربندی و بزرگراه بوده که به دلیل تردد ماشین‌آلات سنگین در محدوده شهر به ویژه در خیابان‌های گلشن، میدان نبوت، عباس‌آباد، کانی‌کوزله و بلوار معلم باعث آلودگی صوتی و محیطی و نیز تصادفات منجر به مرگ شده که ضرورت آن موجب احداث بزرگراه دکتر حسینی، دو تقاطع غیر همسطح شهید ورمقانی و بعثت و کمربندی اسلام‌آباد شد.
وی در ادامه گفت: این پروژه از سال 82 آغاز شد اما به دلیل مشکلات عدیده‌ای از جمله معارضات تأسیساتی، ملکی و کمبود اعتبار تا سال 87 فقط پیشرفت 6/5 درصدی داشت.
محمدی افزود: اما در سال جاری و با توجه به مدت زمان اندکی این پروژه 9/3 کیلومتری با عرض 90 متر پیشرفت فیزیکی 95 درصدی دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تقاطع‌های شهرک بعثت و شهرک شهید ورمقانی را در مسیر بزرگراه دکتر حسینی عنوان کرد و گفت: تقاطع شهید ورمقانی محل اتصال به شهرک ورمقانی و تقاطع غیرهمسطح بعثت نیز با اهداف روان‌سازی ترافیک، کاهش زمان سفر، دسترسی به شهرک بعثت، در جهت رفاه حال مردم این مناطق که خصوصا به علت در حاشیه بودن امکان تردد به مرکز شهر برای آن‌ها مشکل بود در مسیر این بزرگراه قرار دارد.
محمدی یادآور شد: ضرورت ایجاب می‌کرد که بر اساس مطالعات مشاور و شورای ترافیک و به دلیل نداشتن کمربندی، ترانزیت و خطوط حمل و نقل ماشین‌های سنگین بایستی از مرکز شهر عبور نموده و امنیت شهر و مردم را به خطر انداخته که به همین علت کلیات این طرح تصویب شده و عملیات اجرایی شروع شود.

*پیشرفت 45 درصدی تقاطع ورمقانی
وی از پیشرفت 45 درصدی تقاطع ورمقانی خبر داد و افزود: 12 میلیارد ریال اعتبار صرف این پروژه شده و پروژه با سرعت و کیفیت مناسب در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه سال آینده به اتمام برسد.
محمدی به حجم کارهای انجام شده بزرگراه دکتر حسینی اشاره کرد و گفت: در سال 90 عملیات خاکبرداری سطحی و خاکریزی هر کدام 30 هزار متر مکعب، عملیات اساس پروژه 10 هزار و 700 متر مکعب، عملیات زیر اساس 13 هزار متر مکعب، طول لوله‌گذاری 400 متر و 40 هزار متر مربع آسفالت انجام شده است.
وی همچنین احجام کاری انجام شده در تقاطع شهید ورمقانی را مثمر‌ثمر دانست و اظهار داشت: پل مذکور دو دهنه 5/17 متری و عرض 36 متر با احجام خاک برداری 23 هزار و 500 متر مکعب، دیوار چینی دو هزار و 500 متر مکعب، بتن‌ریزی دو هزار و 950 متر مکعب و آرماتوربندی به میزان 345 تن صورت گرفته است.
محمدی تقاطع غیر همسطح بعثت را یکی از تقاطع های اتصال کریدور شمال به جنوب کشور خواند و افزود: این پروژه به منظور روان‌سازی بار ترافیکی ورودی و خروجی شمال شهر سنندج، جلوگیری از بروز حوادث رانندگی و صرفه‌جویی در زمان و مصرف انرژی و در نهایت رفاه حال مردم احداث خواهد شد.
به گفته وی حجم کارهای انجام شده در تقاطع بعثت عملیات خاکبرداری 55 هزار متر مکعب، خاکریزی 50 هزار متر مکعب، زیر اساس یک‌هزار و 500 متر مکعب، اساس 950 متر مکعب، بتن‌ ریزی 980 متر مکعب، آرماتوربندی 100 تن و تملک زمین به مساحت 8 هزار و 600 متر مربع انجام می‌شود.
وی در ادامه گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح بعثت شامل پل دو دهنه 20 متری و به عرض 32 متر با اعتبار بیش از 34 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی احداث خواهد شد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول