اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط وزیر کشور؛

شروع رسمی انتخابات سوم دی ماه کلید می‌خورد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: شروع رسمی انتخابات توسط وزیر کشور در سوم دی ماه کلید می‌خورد.

شروع رسمی انتخابات سوم دی ماه کلید می‌خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن شریعت‌ن‍ژاد شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان، بر ممنوعیت هرگونه تبلیغات علیه کاندیداهای احتمالی و هرگونه به کارگیری امکانات دولتی و تبلیغات در ساعات اداری توسط کارکنان دولت تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه برگزاری انتخابات یک رویداد مهم و ملی است، باید برای ایجاد فضای آرام و منطقی برای مشارکت حداکثری مردم بیش از پیش تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: برگزاری انتخابات و حضور و مشارکت گسترده و حداکثری مردم از سوی دیگر نشان‌دهنده اصل مردم سالاری دینی به معنای حقیقی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، که باید از آن به بهترین نحو ممکن حفاظت و استفاده شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: انتخابات یک کار ملی است و تنها کار وزارت کشور نیست و خواهش ما این است که در برگزاری مطلوب انتخابات که با شعار مشارکت حداکثری، امانتداری، قانون مداری و عدالت برگزار می‌شود، مشارکت کنند.
شریعت‌نژاد تصریح کرد: برگزاری انتخابات متعدد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حتی در دوران سخت جنگ تحمیلی، بیانگر توجه ویژه نظام به اصل مشارکت و دخالت مردم در تعیین سرنوشت خویش و انقلاب و کشور است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد غیرمنطقی در روند برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گزارش نشده، افزود: چنانچه موردی از تبلیغات زودهنگام داوطلبان احتمالی قبل از تاریخ قانونی تبلیغات مشاهده شود، مستندسازی شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: اگرچه تخلفات انتخاباتی در لرستان وجود دارد، اما به دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات در استان توصیه شده است، از ایجاد فضای چالش و امنیتی که خواست دشمنان است خودداری کنند، اما با رصد تخلفات کاندیداهای احتمالی در وقت مناسب برخوردهای لازم را داشته باشند.
 وی با تاکید بر اینکه شروع رسمی تبلیغات کاندیداهای مجلس از چهار تا 10 اسفند ماه پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: هرگونه تبلیغات پیش از موعد مقرر از جانب کاندیداها تخلف محسوب می‌شود.
شریعت‌نژاد در ادامه با بیان اینکه دشمن برای جدا کردن مردم از نظام ترفندهای متعددی را طراحی کرده، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از عوامل مهم در شکست توطئه‌های دشمنان است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تصریح کرد: آنچه دشمن در جریان فتنه سال 88 طراحی و اجرایی کرد، ایجاد چالش و جنگ روانی علیه نظام بود که این فتنه با درایت مسئولان نظام و بصیرت بالای مردم نیز به شکست دشمنان ایران اسلامی منجر شد.
شریعت‌نژاد اظهار داشت: برای ایجاد آمادگی کامل در زمینه برگزاری انتخابات، شش دوره آموزشی برای عوامل هیئت‌های اجرایی استان لرستان در سطوح مختلف برگزار می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه فضای مطلوب و آرامی بر فضای انتخابات مجلس در لرستان حاکم است، گفت: دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس در لرستان از ایجاد فضای چالشی و امنیتی منع شده‌اند.
وی همچنین با اشاره به تشکیل شش کمیته اجرایی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی، آموزش، پشتیبانی و تدارکات در ستاد انتخابات استان لرستان، افزود: فرآیند انتخابات از سوم دی ماه به صورت رسمی و هم‌زمان با سراسر کشور آغاز می‌شود که نخستین‌کار، نام نویسی از داوطلبان است.
شریعت‌ن‍ژاد، شعار انتخابات امسال را مشارکت حداکثری،‌ امانتداری، قانون‌مداری و عدالت عنوان کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان برگزاری انتخابات در برهه‌های مختلف را زمینه‌ساز ایجاد چالش‌های متعدد از جانب دشمنان دانست و افزود: در انتخابات سال 88 شاهد بروز فتنه‌ای بودیم که بنا بر اذعان تحلیلگران از 10 سال پیش دشمنان زمینه ظهور این فتنه را فراهم کرده بودند، با این حال به حول و قوه الهی تاکنون که بیش از 30 انتخابات پس از پیروزی انقلاب در کشورمان برگزار شده است دشمنان نتوانسته‌اند مانع برگزاری یک انتخابات حتی با یک روز تأخیر شوند.
شریعت‌نژاد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای برگزاری مطلوب انتخابات در استان گفت: شش دوره آموزشی ویژه بخشداران، فرمانداران، معاون سیاسی امنیتی، مدیران فن‌آوری و کارشناسان اجرایی انتخابات پیش‌بینی شده که بخشی از این آموزش‌ها اجرا شده و بخشی در حال اجرا هستند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول