اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد انتخابات استان فارس:

50 هزار نفر انتخابات مجلس را در استان فارس برگزار می‌کنند

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد انتخابات استان فارس گفت: بیش از 50 هزار نفر انتخابات مجلس نهم را در فارس برگزار می‌کنند.

50 هزار نفر انتخابات مجلس را در استان فارس برگزار می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یحیی صادقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 50 هزار نفر در فارس پروسه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌کنند که این امر بیانگر اهمیت انتخابات است.
مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استان فارس با بیان اینکه استارت جدی انتخابات از سوم دی ماه با ثبت نام داوطلبان زده می‌شود افزود: با ثبت نام داوطلبان، انتخابات وارد مرحله جدیدی می‌شود که امیدوار هستیم در انتخابات آتی شاهد حضور حداکثری مردم در عرصه باشیم تا برگ افتخار دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت مکانیزه ابراز داشت: مراحل انتخاباتی در 10 درصد حوزه‌های انتخاباتی کشور به صورت مکانیزه برگزار می‌شود که این امر بستگی به توانمندی شهرستان‌ها دارد.
صادقی اضافه کرد: مراحل انتخابات در مابقی حوزه‌های دیگر نیز 90 درصد پروسه برگزاری، به شکل مکانیزه اجرا می‌شود، که با اجرای این روش شاهد کاهش اشتباهات و خطاهای سهوی انسانی می‌شویم.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با فرمانداران و بخشداران در راستای برگزاری یک انتخابات با شکوه بیان داشت: امید است با همکاری دستگاه‌ها و بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم باشیم.
مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استان فارس کارشناسان انتخابات و کارشناسان IT را دو رکن اصلی برگزاری انتخابات دانست و ادامه داد: جلساتی نیز با کارشناسان انتخابات و IT برگزار شده که طی آن نقاط ضعف و قوت تمام حوزه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری تخلفات در دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در این ستاد تمام تخلفات از جمله تبلیغات پیش از موعد مورد بررسی قرار می‌گیرد و با خاطیان برخورد می‌شود.
وی گفت: مردم مطمئن باشند پیامک‌هایی را که شائبه تبلیغات زودهنگام ایجاد کند نیز به عنوان تخلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.
جانشین ستاد انتخابات استان فارس ادامه داد: پیش‌بینی ما بر این است که انتخابات این دوره با شکوه‌تر از دوره‌های قبل برگزار می‌شود ضمن اینکه به نظر می‌رسد تعداد داوطلبان نیز بیشتر از دوره‌های پیشین باشد.
وی در ادامه با اشاره به تعداد شعبه‌های اخذ رای در فارس گفت: در این استان 2 هزار و 791 شعبه اخذ رای وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و 843 شعبه ثابت و 948 شعبه سیار بوده و این در حالی است که در صورت نظر هیئت اجرایی تعداد شعب قابل افزایش یا کاهش است.
صادقی تصریح کرد: از این 2 هزار و 791 شعبه یک‌هزار و 427 شعبه شهری و یک‌هزار و 364 شعبه روستایی است.
مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این استان ابراز داشت: در ماه‌های گذشته از 29 فرمانداری 10 فرمانداری دارای سرپرست بوده و 16 فرمانداری نیز معاون نداشته است ضمن اینکه از 83 بخشداری نیز 45 بخشداری وضعیت مبهم داشته‌اند.
صادقی در پایان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و بر اساس توانمندی‌های فرمانداران و بخشداران بسیاری تثبیت شده و در مواردی نیز گزینه‌های واجد شرایط به وزیر کشور معرفی شده‌اند.
به گزارش فارس، در حال حاضر تنها وضعیت دو بخشداری در فارس همچنان مبهم و نامشخص است که به گفته صادقی تا سوم دی ماه سال جاری وضعیت تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این استان مشخص می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول