اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کارخانه قند مغان خبر داد:

تولید روزانه 200 تن شکر سفید در مغان

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه قند مغان گفت: روزانه به طور متوسط در کارخانه قند مغان 200 تن شکر سفید تولید می‌شود.

تولید روزانه 200 تن شکر سفید در مغان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی طلوعی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه این کارخانه اظهار داشت: از اول امسال تاکنون این کارخانه با استحصال 92 هزار تن چغندر قند توانسته است فعالیت مثبت و سازنده‌ای را انجام دهد.
وی میانگین مصرف چغندر قند در این کارخانه را دو هزار تن اعلام کرد و افزود: در 1.5 ماه فعالیت کارخانه قند مغان بیش از هشت هزار تن شکر سفید تولید شده است.
طلوعی به این قطب تولیدی منطقه مغان به عنوان یک مرکز فعالیت اقتصادی مؤثر و مفید به حال اشتغال منطقه اشاره کرد و ادامه داد: کارخانه قند مغان فرصت اشتغال بیش از 270 نفر را فراهم کرده که بخشی از آنها به صورت نیروی کار دائمی و بخشی نیز فصلی هستند.
این مسئول تصریح کرد: با احتساب فرصت اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده از این کارخانه شش هزار نفر نیز فرصت اشتغال غیرمستقیم پیدا کردند که این خود یک ظرفیت مناسب برای رونق اقتصادی، تولید ثروت و کارآفرینی در منطقه مغان است.
وی از این کارخانه به عنوان با سابقه‌ترین مجموعه تولیدی قند و شکر در کشور یاد کرد و گفت:‌ این کارخانه برای سی‌امین سال فعالیت خود سعی می‌کند محصول کیفی را تولید و روانه بازار کند.
طلوعی در ادامه سخنان خود به کشت مناسب محصول چغندر قند در اراضی منطقه پارس‌آباد و همچنین کشت و صنعت مغان و پارس اشاره کرد و افزود: برای فعالیت کارخانه در ماه‌های آینده بیش از 15 هزار تن چغندر قند با هدف استحصال شکر در سیلوها و انبارهای کارخانه نگهداری می‌شود.
به گزارش فارس، مدیر کارخانه قند مغان ظرفیت کارخانه را بالغ بر پنج هزار تن در روز اعلام کرد و اظهار داشت: ‌این کارخانه هم اکنون با تمام توان و ظرفیت خود مشغول کار نیست که در صورت نیاز می‌توان این ظرفیت را ارتقا داد.
طلوعی در ادامه خاطر نشان کرد: ما با رایزنی‌هایی که با مسئولان امر داشتیم در صدد تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات این کارخانه هستیم تا سرعت عمل و کیفیت تولید حفظ شده و ارتقا یابد.
 ارسال سه هزار تن سویا برای کارخانه‌های روغن‌کشی در مغان؛
به گزارش فارس، همچنین در منطقه مغان عملیات برداشت محصول سویا چند روزی است که آغاز شده است.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بیله‌سوار گفت: تاکنون از سویای برداشت شده و خریداری شده بیش از سه هزار تن برای استحصال به کارخانه‌های روغن‌کشی شهر رشت و صومعه‌سرا ارسال شده است.
صمد بیگ‌زاده افزود: از سویاکاران منطقه تاکنون هفت هزار تن سویا خریداری شده که چهار هزار تن آن نیز ظرف روزهای آینده به کارخانه‌های روغن‌کشی ارسال می‌شود.
وی یکی از نگرانی‌های سویاکاران را تأخیر در حمل محصول سویا به کارخانه‌های روغن‌کشی اعلام کرد و اظهار داشت: ‌اگر تا نیمه‌ دی ماه سویاهای خریداری شده به کارخانه‌ها ارسال نشود احتمال وارد آمدن خسارت به محصولات بعید به نظر نمی‌رسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول