اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار سلسله:

سلسله مقام نخست چغندرقند و گردوی لرستان را دارا‌ست

خبرگزاری فارس: فرماندار سلسله گفت: سلسله مقام نخست، کلزا، چغندرقند و گردوی لرستان را دارا است.

سلسله مقام نخست چغندرقند و گردوی لرستان را دارا‌ست
به گزارش خبرگزاری فارس از سلسله، صید باقر باقرزاده عصر امروز در همایش کشاورزان و تولید‌کنندگان پیشرو در حوزه کشاورزی سلسله در خصوص کشت چغندرقند گفت: شرایط آب وهوایی موجب شده کشاورزان این شهرستان امسال از کشت این محصول اساسی و مهم بخوبی استقبال کنند، که پیش‌بینی 50 هزارتن تولید این شهرستان را نیز از لحاظ میزان تولید در استان به رتبه نخست می‌رسد.
باقرزاده افزود: در این شهرستان میزان تولید چغندر‌قند در هرهکتار 162 تن است که بیشتر در زمین‌هایی که دارای آبیاری تحت فشار هستند، کشت شده است.
به گفته وی، توسعه کشت محصول چغندر قند در شهرستان سلسله یکی از اولویت‌های کشاورزی منطقه است.
وی یکی از مشکلات چغندرکاران را در این شهرستان در زمان تولید و هنگام تحویل به کارخانه‌های طرف قرارداد عنوان کرد و افزود: کشاورزان مجبورند مبلغ زیادی بابت حمل ونقل پرداخت کنند.
فرماندار سلسله گفت: سلسله با بهره‌مندی از 66 هزار هکتار اراضی کشاورزی مرغوب سهم عمده‌ای در توسعه کشاورزی استان به خود اختصاص داده است و کسب مقام اول در تولید محصولاتی چون کلزا، چغندرقند وگردو بیانگر این موضوع است.
وی با اشاره به وجود 44 هزار هکتار اراضی دیم در سلسله گفت: کشاورزان باید از تسهیلات بسیار خوب دولت برای آبیاری بارانی و تحت فشار استفاده کنند، تا با بهره‌وری‌ از منابع آب و جلوگیری از هدررفتن آن در کشاورزی سلسله به جایگاه در خورشان خود برسد.
در ادامه عظیم دادگر مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان استفاده از روش‌های علمی و مکانیزه در کشت محصولات کشاورزی را نیاز امروز بخش کشاورزی دانست و گفت: کشاورزان باید با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای  کشاورزی نسبت به  آبیاری بارانی و قطره‌ای برای جلوگیری از هدر رفتن آب ‌اقدام کنند.
در ادامه مدیر خدمات بیمه‌ای کشاورزی استان لرستان با انتقاد از استقبال کم کشاورزان از بیمه گفت: از مجموعه 41 بلای طبیعی 31 مورد در لرستان مشهود است و این  موضوع توجه بیشتر کشاورزان به امر بیمه ‌را می‌طلبد.
حسین رفیعی افزود: در سال 89، 17 میلیارد و  420 میلیون ریال کل حق بیمه دریافتی از کشاورزان استان بوده و 107 میلیارد ریال خسارت به آنان پرداخت شده که این ارقام بیان‌گر این موضوع است، بیمه به کشاورزان کمک می‌کند.
وی اظهار داشت: 35 هزار نفر کشاورز لرستانی خسارت دیده موفق به دریافت غرامت شده‌اند.
در ادامه مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: در حال حاضر 10هزار و 300 بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.
علی فریدونی اظهار داشت: از مجموعه اراضی کشاورزی شهرستان سلسله سالانه 320 هکتار به کشت گندم 550 هکتار به کشت جو 2 هزار هکتار به کشت کلزا و 1200 هکتار چغندر قند اختصاص می‌یابد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول