اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد:

جمع‌آوری 900 کیلو قند سفید سرطان‌زا

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از جمع‌آوری 900 کیلوگرم قند سفید سرطان‌زا از سطح این استان خبر داد.

جمع‌آوری 900 کیلو قند سفید سرطان‌زا
فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با کارخانه‌های آلوده‌ای که اقدام به تولید قند حبه‌ای می‌کردند برخورد قاطع کردیم و طی مکاتبه‌ای با تمام دانشگاه‌های مرتبط از آنان خواستیم تا جلوی تولید این نوع قندها گرفته شود.
وی ضرورت راه‌اندازی مرکز تحقیقات عسل و استاندارد سازی‌ آن را یادآور شد و گفت: با مکاتباتی که با معاونت غذا و داروی وزارت داشتیم نسبت به دایر شدن مرکز تحقیقات عسل در اردبیل و استاندارد کردن تولید عسل اقدامات خوبی آغاز شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه از برگزاری جلسه مشترک با فرمانداری‌ها به منظور تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی، ممانعت از سد معبر، دفن مناسب زباله‌ها و دایر کردن سرویس‌های بهداشتی مناسب خبر داد.
این مسئول بیان داشت: ‌تا کنون در جمع‌آوری پرندگان زینتی در دو نقطه شهر با همکاری دامپزشکی استان اردبیل اقدامی جدی انجام نشده ولی تلاش می‌شود با توجه به شکل‌گیری ستاد آنفلوانزای استان جلوی خرید و فروش پرندگان زینتی در میدان قیام اردبیل گرفته شود.
پورفرضی به دیگر مصوبه کارگروه سلامت اشاره کرد و افزود: در مورد آب شرب اغلب شهر‌های استان اردبیل از شرکت‌های پیمانکار خواسته‌ایم با تغییر رقوم ارتفاعی برداشت آب، پمپ‌هایی نصب شود تا از این طریق آب مورد نظر پمپاژ شده و به شکل سالم به دست همشهریان برسد.
وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت‌: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب شهری باید در اعتبارات سالیانه خود رقمی را در نظر بگیرد تا این اصلاح انجام شود.
این مسئول با اعلام ضرورت انتقال دامداری کنار حوزه سد آبریز یامچی از سوی سازمان جهاد کشاورزی، گفت: در یک فرصت چند روزه خواسته‌ایم تا این انتقال و تغییر کاربری انجام شود و در کنار آن آب و فاضلاب روستایی استان نیز باید نسبت به اصلاح و ساماندهی فاضلاب 16 روستای آبریز این دریاچه اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود از اتلاف سگ‌های ولگرد خبر داد و اظهار داشت: در یک ماه گذشته 17 نفر در شهر اردبیل به وسیله سگ‌های هار مورد حمله قرار گرفته‌اند اما با پیشگیری و مداوای به موقع زمینه انتقال این بیماری فراهم نشده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول