اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

تولید قند حبه‌ای اردبیل سالم‌تر از سایر استان‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیر دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ضریب اطمینان قند حبه‌ای اردبیل بالاتر از سایر استان‌هی کشور است.

تولید قند حبه‌ای اردبیل سالم‌تر از سایر استان‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالرسول ادیب صبح امروز در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی اردبیل با اشاره به تولید قند حبه‌ای آلوده در برخی از کارخانه‌ها، اظهار داشت: با نمونه‌برداری و آزمایش 112 مورد از این قندهای حبه‌ای تولید شده متوجه شدیم که 49 نمونه قابل مصرف و 69 نمونه غیرقابل مصرف است.
وی تصریح کرد: ‌برخی از قندهای تولید شده از مواد آلوده‌ کننده و پلانکت نامناسب برخوردار هستند.
مدیر دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: میزان تولید قندهای آلوده از 48 درصد به کمتر از 30 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین از بهبود وضعیت تولید و مصرف قند حبه‌ای خبر داد و افزود: ‌همچنان وضعیت قابل قبول نیست و باید تلاش کرد برخی نگرانی‌ها را به حداقل رساند.
وی اظهار داشت: اکثر قندهای خرد و حبه‌ای بازار اردبیل قابل مصرف و با آلودگی اندک است اما همچنان با پیگیری‌های مستمر و نمونه‌برداری‌های متوالی سعی می‌کنیم با کارخانه‌های خاطی برخورد کنیم، به طوری که با چند دانشگاه علوم پزشکی مکاتباتی انجام داده‌ایم تا جلوی تولید قند حبه‌ای را در استان‌های خود بگیرند.
ادیب خاطرنشان کرد: اتحادیه تولید کنندگان قند حبه‌ای به تمام تولیدی‌ها و فروشندگان دستور‌العمل رعایت مقرارت و قوانین بهداشتی را ابلاغ کرده و مصمم هستیم از عوارض بیماری‌های ناشی از مصرف قند حبه‌‌ای ممانعت کنیم.
وی در ادامه با نام بردن از کارخانه متخلفی همچون قند شکسته زکریا و آبتن ابراز داشت: در مجموع ضریب اطمینان قندهای حبه‌ای و خرد شده، عرضه شده در بازار اردبیل بالاتر از سایر استان‌هاست.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: با تشویق و ترغیب تولیدکنندگان قند حبه‌ای مناسب سعی می‌کنیم با کارخانجات متخلف نیز برخورد کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول