اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف یک‌ماه آینده؛

7600 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد یزد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: ظرف یک ماه آینده 7 هزار و 600 طرح اشتغالزایی برای نیازمندان و مددجویان استان یزد آغاز می‌شود.

7600 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد یزد اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حمید نصیری صبح امروز در حاشیه دیدار با امام جمعه و فرماندار مهریز در جمع خبرنگاران از آغاز 7 هزار و 600 طرح اشتغالزایی برای نیازمندان استان یزد تا یک ماه آینده خبر داد.
وی افزود: در کل استان یزد به 7 هزار و 600 طرح اشتغالزایی در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و مشاغل خانگی و خودکفایی تسهیلات قرض‌الحسنه دو تا 20 میلیون تومان اعطا می‌شود تا زمینه اشتغال هر چه بیشتر نیازمندان و مددجویان بیکار فراهم شود.
نصیری خاطرنشان کرد: در استان یزد فاز اول این طرح که شناسایی محرومان و نیازمندان بیکار بوده 90 درصد انجام شده و کار بررسی طرح‌ها و تشکیل پرونده‌ها نیز 50 درصد صورت گرفته که تا یک ماه آینده تمام افراد و متقاضیانی که واجد شرایط بوده و تشکیل پرونده دادند به بانک‌ها معرفی یا از صندوق کمیته حضرت امام بهره‌مند می‌شوند.
وی عنوان کرد: در همین راستا نیز گام‌های مثبتی برای آموزش مددجویان و نیازمندان قبل از اجرا و حین اجرای طرح‌ها برداشته خواهد شد.
نصیری یادآور شد: در طول اجرای این طرح هر سه ماه یک‌بار گزارش بازرسی و نظارت از طرح‌ها صورت خواهد گرفت.
این مسئول ادامه داد: 860 مورد از این طرح‌ها به شهرستان مهریز اختصاص یافته که فاز اول آن یعنی کارشناسایی محرومان و نیازمندان و مددجویان بیکار به پایان رسیده است و تا پایان سال خانواده‌ای زیر پوشش با جمعیت بالای دو نفر بیکار نخواهیم داشت.
نصیری همچنین از قبولی و راه‌یابی بالای 80 درصدی دانش‌آموزان زیرپوشش این کمیته در استان یزد به مراکز دانشگاهی خبر داد.
وی ضمن بازدید از واحدهای مسکونی احداث شده برای نیازمندان مهریزی، ساخت 2 هزار واحد مسکونی در سه سال اخیر در استان یزد برای مددجویان و نیازمندان را از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد خواند که با کیفیت بسیار بالا، قیمتی ارزان و با تجهیزات کامل در شهرهای مختلف استان بنا شده است.
امام جمعه مهریز نیز در این دیدار با اشاره به نقش و ویژگی‌های مهم نیروهای انسانی فعال در بخش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: انگیزه، قدرت تعامل و برقراری ارتباط همچنین امانت‌داری و صداقت از مهم‌ترین ویژگی‌های نیروهای فعال در حوزه مشارکت‌های مردمی است.
حجت‌الاسلام علی برهان ضمن قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: فعالیت‌های کمیته امداد در تمام زمینه‌ها باید الگویی مناسب برای دیگر نهادهای استان یزد باشد.
برهان با تاکید بر استفاده از مبلغان کارآمد در راستای تبلیغ و ترویج انفاق و سنت‌های حسنه اضافه کرد: باید با اطلاع‌رسانی شفاف و موثر و رفتارهای صادقانه در جلب اعتماد عمومی، نگهداشت و تقویت مشارکت مشترکان و خیران در طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) گام برداشت.
فرماندار مهریز نیز در این دیدار از تلاش‌ها و گام‌های مثبت کمیته امداد در راستای حل معضل بیکاری قدردانی کرد.
مهدی کیانی مقدم بر گسترش تلاش‌ها و فعالیت‌های کمیته امداد در راستای اشتغالزایی و به خودکفایی رساندن مددجویان و محرومان جامعه تاکید کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول