اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مطالعات سازمان عشایر خبر داد:

اجرای طرح کوچ نوین با اولویت اشتغال برای عشایر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مطالعات سازمان عشایر کشور از اجرای طرح کوچ نوین و مدرن با اولویت اشتغال برای عشایر در سال جاری خبر داد و گفت: امید است با اجرای این طرح بتوانیم عشایر را در کوچ مدرن حفظ کنیم.

اجرای طرح کوچ نوین با اولویت اشتغال برای عشایر
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میرامینی ظهر امروز در بازدید از کانون‌های عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیازهای جامعه عشایر در راستای نیازهای شهری و روستایی در حال تغییر است، اظهار داشت: در این راستا باید همسو با این تغییرات سازمان عشایری نیز مشکلات را مرتفع کند که یکی از این  راهکارها راه‌اندازی تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در مناطق عشایر دور دست است.
 
* اجرای طرح دوقلوزایی دام در کشور
مدیرکل دفتر مطالعات سازمان عشایر کشور از اجرای طرح دوقلوزایی دام در کشور خبر داد و گفت: این طرح نیز در دفتر مطالعات در دست پیگیری و اجرا است که به عنوان پایلوت در استان لرستان اجرا می‌شود.
میرامینی با اشاره به اجرای این طرح افزود: با توجه به اینکه دام عشایر دام داشتی است و بحث بهره‌وری دام را یکی از دغدغه‌های جامعه عشایری است که این طرح در استان لرستان انتخاب شده و به عنوان یک دستاورد تحقیقاتی در دفتر مطالعات در حال انجام است.
وی ادامه داد: این طرح در صورت موفقیت در تمامی استان‌های سطح کشور اجرا می‌شود.
مدیرکل دفتر مطالعات سازمان عشایر از دیگر برنامه‌های دفتر مطالعات سازمان امور عشایر کشور به بررسی ساختار هم سو کردن برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سازمان با نیازهای جدید عشایر اشاره کرد.
میرامینی با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان پایلوت برای بررسی آثار طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در زندگی عشایری انتخاب شده است، گفت: پس از انجام بررسی‌های کافی آمار به دست آمده به تمام جامعه عشایری کشور تعمیم داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات بر اساس چانه‌زنی صورت نمی‌گیرد بلکه بر اساس مطالعات صورت گرفته تعلق می‌گیرد، یادآور شد: بر اساس ماده 215 دفتر مطالعات سازمان امور عشایر اعتبارات ملی بر اساس مطالعات انجام شده صورت می‌گیرد.
مدیرکل دفتر مطالعات سازمان عشایر کشور ادامه داد: اگر مطالعات به خوبی شکل گیرد اعتبارات ملی به آن سمت بیشتر می‌شود.
میرامینی بررسی ساختار نظام ایلی را از دیگر برنامه‌های دفتر مطالعات سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول