اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد:

ایران با تمسک به قرآن هر دشمنی را نابود می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد گفت: امروز ایران اسلامی با تمسک به قرآن آنقدر ابزار و حربه علیه دشمنان دارد که می‌تواند در قله تهاجم قرار بگیرد.

ایران با تمسک به قرآن هر دشمنی را نابود می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدصادق علمی ظهر امروز در جلسه شبهه‌شناسی از دیدگاه قرآن که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: امروز زمینه‌های زیادی برای مطرح‌کردن قرآن در دنیا وجود دارد و با تمسک به این کتاب آسمانی آنقدر ابزار و حربه علیه دشمنان داریم که می‌توانیم در قله تهاجم قرار بگیریم.
وی با بیان اینکه باید نیازهای قرآنی دانشجویان را شناسایی کنیم، تصریح کرد: مراکزی که در دانشگاه‌ها فعالیت فرهنگی می‌کنند از جمله دفاتر فرهنگی کانون‌های قرآن و عترت، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و سایت‌های مختلف باید راه رسیدن به سوالات قرآنی دانشجویان را بیابند.
این استاد دانشگاه افزود: رسالت اصلی مراکز فرهنگی رفع شبهه افکنی در تاریخ و قرآن و دین است و برای دستیابی به آن می توان مراکز فرهنگی دانشگاهی را فعال کرد و با تمسک به قرآن و استفاده از آیات الهی به شبهات پاسخ داد.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: افرادی که پاسخ‌گوی شبهات دانشجویان هستند باید دارای ویژگی‌های خاصی از جمله آراستگی ظاهر داشتن نظم در جلسات، احترام به دانشجو و ارزش قائل شدن برای او، گوش کردن به حرف دانشجویان باشند.
علمی تأکید کرد: همانگونه که باید به نیازهای فردی دانشجو آشنا بود، در نحوه برقراری ارتباط نیز باید با زبان دانشجو صحبت کرد تا سخن برای او قابل قبول واقع شود.
وی برای ریشه‌دار کردن جلسات قرآنی و داشتن اخلاص و عمل خداپسندانه قیام و احترام برای خدا را از امدادهای وعده داده شده دانست که در ماندگاری این جلسات موثر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: در رابطه با حل مسائل نباید منفعل عمل کنیم و باید برای رفع شبهات فعال برخورد کنیم.
علمی تصریح کرد: می‌توان بحث‌های زیادی در دانشگاه طرح کرد که توطئه دشمنان را سرکوب کند چرا که ما امروز در موضع فعال و تهاجمی هستیم و زمینه‌های زیادی برای مطرح کردن قرآن در دنیا بوجود آمده است که این یک فرصت استثنائی است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول