اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نهبندان خبر داد:

ثبت‌نام 16 درصد دانش‌آموزان نهبندان در طرح نهضت حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش نهبندان از 16 درصد از دانش‌آموزان و چهار درصد از فرهنگیان شهرستان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم (نور) خبر داد.

ثبت‌نام 16 درصد دانش‌آموزان نهبندان در طرح نهضت حفظ قرآن
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سید احمد ذبیحی ظهر امروز در جلسه شورای نهضت ملی حفظ قرآن کریم (نور) شهرستان نهبندان اظهار داشت: حفظ قرآن کریم موهبتی الهی است که انسان به وسیله آن تا حد هم‌نشینی با فرشتگان بالا می‌رود همچنین حفظ قرآن کریم عاملی مناسب برای انس دائمی انسان با قرآن و آیات الهی است.
وی با بیان اینکه این طرح یکی از طرح‌های تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این ارتباط فرمودند " حفظ قرآن که آغاز شده و گسترش یافته باید عمومیت پیدا کند و راهش همین است که بچه‌ها در دوران کودکی قرآن را حفظ کنند".
مدیر آموزش و پرورش نهبندان ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج حفظ قرآن و تلاش به منظور فرهنگ‌سازی مناسب در امر حفظ آیات الهی را از اهداف این طرح ملی عنوان کرد و افزود: ایجاد رغبت و رقابت سالم برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده، توانایی تدبیر در آیات شریفه و توانایی بهره‌گیری از قرآن کریم از دیگر اهداف طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم محسوب می‌شود.
ذبیحی پایگاه‌های اجرایی این طرح را مجموع مدارس، آموزشگاه‌ها، مراکز وابسته به آموزش و پرورش و مدارس قرآن کریم دانست و گفت: امسال و از هم‌اکنون 16 درصد از دانش‌آموزان و چهار درصد از فرهنگیان شهرستان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم(نور) ثبت‌نام می‌کنند.
وی اظهار داشت: آزمون‌های این طرح ملی در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان افزود: اگر چه باید طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم در تمامی ادارات و اقشار جامعه انجام شود اما آموزش و پرورش در این طرح پیشگام شده است.
ذبیحی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند از یک جزء تا کل قرآن کریم را حفظ کنند، تصریح کرد: برای حافظان تا هراندازه که قرآن کریم را حفظ کنند جوایزی در نظر گرفته می‌شود همچنین برای حافظان کل قرآن مبلغی بین 3 تا 5 میلیون تومان و یک سفر عمره در نظر گرفته شده است.
وی تشکیل شورای قرآن کریم، بهره‌مندی و استفاده از سایت مدارس مجازی قرآن، اهتمام به جذب حداکثری دانش‌آموزان و فرهنگیان به برنامه حفظ قرآن، پیش‌بینی و تامین منابع با تسهیل در انجام به هنگام تعهدات تعیین شده و تجهیز مدارس و پایگاه‌های مروج حفظ قرآن به امکانات مورد نیاز را از وظایف مهم شورای قرآن کریم شهرستان عنوان کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول