اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کردستان؛

سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان از برگزاری سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی از یکم اسفند ماه‌جاری در این استان خبرداد.

سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی برگزار می‌شود
حمیدرضا مجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهارداشت: عطرآگین کردن فضای قرآنی دانشگاه‌ها مستلزم معرفت جوهر متولیان و دست‌اندرکاران برنامه‌های فرهنگی نسبت به خود موضوعات قرآنی است.
وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی در استان، گفت: قرآن به‌ عنوان یکی از منابع بکر برنامه‌های فرهنگی دانشجویی می‌تواند در برگیرنده محتوای اثرگذار و گیرا در سطح دانشگاه‌ها برای دانشجویان باشد.
وی تصریح کرد: ظرافت و حساسیت برنامه‌های قرآنی می‌طلبد که قبل از طراحی، تعریف و اجرای برنامه‌های قرآنی یک نیازسنجی کارشناسی و علمی نسبت به علاقه و نیاز دانشجو نسبت به موضوع مدنظر صورت پذیرد و سپس به طراحی یک برنامه دانشجویی قرآن در سطح دانشگاه‌ها اقدام شود.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به جنگ نرم دشمنان برضد ارزش‌های دینی و اعتقادی کشورهای اسلامی، گفت: به منظور آگاه کردن جوانان در این زمینه فعالیت‌های ارزشی در دانشگاه‌ها باید ارتقا یابد.
مجردی خاطرنشان کرد: نگرش تخصصی برای در دستور کار قرار گرفتن در پیشخوان برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی از الزامات و مؤلفه‌های اثرگذار برنامه‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه قرآن منبع توسعه و کشف نایافته‌های بشری است، گفت: یکی از عوامل رکود برنامه‌های قرآنی دانشجویی در دانشگاه‌ها عدم نگرش بین رشته‌ای و تخصصی و مشترک بین سایر رشته‌های دیگر است که باید علاوه بر سایر برنامه‌های قرآنی این چنین برنامه‌هایی نیز در دستور کار قرار گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان تصریح کرد: نفوذ معانی و مفاهیم قرآنی در مغز روح افکار و ایده‌های دانشجویان اثرگذار در تمام ابعاد زندگی آنان است.
مجردی خاطرنشان کرد: روح آموزه‌های قرآن و ادبیات آن کاملا علمی، اخلاقی، معرفتی و منطبق بر تمام اقشار جامعه است، که این وجه تمایز و خصوصیت منحصر به‌ فرد معارف قرآنی با چنین ویژگی باید به بهترین شکل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول