اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس‌جنوبی خبر داد:

تولید روزانه 2 میلیارد استاندارد فوت مکعب گاز در فاز 19 پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس جنوبی از تولید روزانه 2 میلیارد استاندارد فوت مکعب گاز در فاز 19 پارس جنوبی خبر داد.

تولید روزانه 2 میلیارد استاندارد فوت مکعب گاز در فاز 19 پارس‌جنوبی
سید پیروز موسوی امروز در بازدید از فاز 19 پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مراکز نفت و گاز در کشور است و در سال جهاد اقتصادی شاهد تلاش بیشتری برای پیشرفت پارس جنوبی هستیم.
وی افزود: روند اجرای فازهای در دست اجرا در پارس جنوبی بسیار مناسب است و انتظار داریم فازهای 35 ماهه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.
مدیرعامل پارس جنوبی با اشاره به وضعیت فاز 19 پارس جنوبی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی این فاز بیش از 22 درصد است و امیدوار هستیم عملیات حفاری این فاز در بهمن یا اسفند امسال انجام شود.
موسوی از تولید روزانه 2 میلیارد استاندارد فوت مکعب گاز در فاز 19 خبر داد و تصریح کرد:  تولید روزانه 50 میلیون استاندارد متر مکعب در روز گاز تصفیه شده، تولید 1/1 میلیون تن در سال گاز مایع برای صادرات، تولید 77 هزار بشکه در روز میعانات گازی برای صادرات و همچنین تولید سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای تامین خوراک پتروشیمی نیز از دیگر تولیدات این فاز است.
وی بیان داشت: تولید روزانه 400 تن گوگرد نیز از جمله محصولات جانبی فرآیند شیرین‌سازی گاز در این فاز مهم پارس جنوبی است.
موسوی با اشاره به تاسیسات دریایی فاز 19 گفت: حفاری تعداد 21 حلقه چاه شامل حفاری 15 حلقه چاه جدید و شش حلقه چاه سکوی فاز یکم و احداث چهار سکو شامل دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری از مهم‌ترین تاسیسات دریایی فاز 19 به شمار می‌روند.
این مسئول در ارتباط با خطوط لوله اصلی این فاز نیز افزود: دو خط 32 اینچی انتقال گاز از سکوهای اصلی به پالایشگاه خشکی جمعاً بطول 260 کیلومتر بهمراه دو رشته خط 5/4 اینچ تزریق MEG خطوط اصلی فاز 19 هستند.
مدیرعامل پارس جنوبی اضافه کرد: دو رشته خط 18 اینچی پوشش‌دار انتقال گاز از سکوهای اقماری به ورودی سکوهای اصلی نیز بطول 12 کیلومتر در این فاز انجام می‌شود.
موسوی متذکر شد: شرکت پتروپارس و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران اجرای فاز 19 را بر عهده دارند و شرکت نفت و گاز پارس تلاش زیادی برای تکمیل و راه‌اندازی این فاز انجام داده است.
وی در پایان اذعان داشت: در سال جهاد اقتصادی باید از تمام توان و ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره ببریم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول