اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بهزیستی؛

آموزش تحرک و جهت‌یابی نابینایان کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: دوره آموزش دوروزه تحرک و جهت‌یابی ویژه نابینایان دختر در محل دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی بهزیستی کرمان برگزار شد.

آموزش تحرک و جهت‌یابی نابینایان کرمان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز دوره آموزش دو روزه تحرک و جهت‌یابی ویژه نابینایان دختر در محل دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی بهزیستی کرمان برگزار شد.
در این دوره آموزشی دو روزه نابینایان شرکت کننده‌، مفهوم حرکت و جهت‌یابی برای نابینایان‌، روش‌های مورد استفاده نابینایان برای عبور و مرور شامل نحوه استفاده از راهنمای بینا‌، استفاده مناسب از عصای سفید و مشخصات یک عصای مناسب‌، راه رفتن بدون عصا و راهنما و استفاده از تکنیک‌های فردی را زیر نظر مدرس تحرک و جهت‌یابی‌ فرا گرفتند.
این دوره آموزشی در پی بازدید مدیرکل بهزیستی استان کرمان از مدرسه نابینایان جابربن عبدالله در روز جهانی عصای سفید و درخواست نابینایان برای فراگیری اصولی کار با عصای سفید و جهت‌یابی‌‌ تدوین و اجرایی شده است.
همچنین دوره آموزشی چگونگی پیشگیری از مصرف مواد مخدر ویژه همسران مصرف کنندگان مواد مخدر در محل دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی بهزیستی کرمان برگزار شد.
در این دوره آموزشی دو روزه که با هدف پیشگیری از مصرف مواد مخدر‌، بروز بیماری‌های خطرناک مانند ایدز و کم کردن خشونت در همسران مصرف کننده مواد مخدر برگزار شد‌.
در این دوره 27 نفر از همسران مصرف کنندگان مواد مخدر با مباحثی مانند کلیاتی در مورد اعتیاد‌، زمینه‌های گرایش و عدم گرایشی به مواد مخدر‌، چگونگی پیشگیری از اعتیاد‌، آسیب‌ها و عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر‌، پیشگیری از خشونت‌های خانگی‌، کاربرد مهارت‌های زندگی و ... آشنا شدند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول