اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه و وسیله نقلیه 25 درصد در ترافیک سهم دارند؛

75 درصد عوامل ترافیک مربوط به عدم رعایت قوانین توسط انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: 75 درصد عوامل ایجاد ترافیک و حوادث به علت رعایت نکردن ضوابط و قوانین راهنمایی و رانندگی مربوط به انسان و 25 درصد مربوط به راه و وسیله نقلیه است.

75 درصد عوامل ترافیک مربوط به عدم رعایت قوانین توسط انسان‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، فتح‌الله بحرینی ظهر امروز در همایش آسیب‌شناسی فرهنگ ترافیک و رانندگی در دشتستان اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر برای افزایش امنیت در جاده‌های استان بوشهر از تمام توان و ظرفیت خود استفاده می‌کند و در یکسال اخیر در این راستا به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم.
وی افزود: کنترل ترافیک و بهبود وضعیت حمل و نقل از مهم‌ترین دغدغه‌های راهنمایی و رانندگی است و از مردم انتظار داریم نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: انسان، راه و وسیله نقلیه به عنوان سه رکن سیستم ترافیک هستند که بدون تردید انسان مهم‌ترین رکن در این سیستم است و نقش انسان یک نقش ویژه است.
بحرینی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، 75 درصد عوامل ایجاد ترافیک و حوادث به علت رعایت نکردن ضوابط و قوانین راهنمایی و رانندگی مربوط به انسان و 25 درصد مربوط به راه و وسیله نقلیه است.
وی بیان داشت: فرهنگ‌سازی در بحث ترافیک یک مسئله ارزشمند است و در چند سال گذشته در کشور به این سمت حرکت کرده‌ایم و در استان بوشهر نیز باید به سمت فرهنگ‌سازی در تمام شهرستان‌ها حرکت کنیم.
این مسئول یادآور شد: در سال گذشته و امسال در بحث آموزش ترافیک شاهد تحولی اساسی در استان بوشهر هستیم و در تمام شهرها و شهرستان‌ها و بخش‌های استان، موضوعات ترافیکی به شکل مناسبی آموزش داده شده‌اند.
بحرینی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی نیز همواره راهنمایی و رانندگی پیش‌قدم بوده و با اهدای کلاه ایمنی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش ترافیک اقدامات لازم انجام شده است.
وی در پایان اذعان داشت: برخورد با متخلفان حریم جاده‌ها و خیابان‌ها با جدیت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود و با افراد قانون‌شکن و قانون‌گریز به شدت برخورد خواهیم کرد.
در این همایش، کارشناسان ترافیک و صاحب‌نظران راهنمایی و رانندگی به ارائه راهکارهای موجود پرداختند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول