اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 9 مشهد:

توزیع نامناسب کاربری‌ها از عوامل ایجاد ترافیک‌های شهری است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 9 مشهد گفت: توزیع نامناسب کاربری‌های تجاری خدماتی و صنعتی در شهر از عوامل مهم و موثر در ایجاد ترافیک مشهد است.

توزیع نامناسب کاربری‌ها از عوامل ایجاد ترافیک‌های شهری است
محسن گلمشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: یکی از روش‌های کاهش آمد و شدها یا همان ترافیک مدیریت تقاضای سفرهای درون شهری است.
وی افزود: برای این منظور باید منابع و مراکز تامین‌کننده نیاز شهروندان شناسایی و روش‌های جایگزین برای تامین کالا و خدمات طراحی شود.
وی اظهار داشت: با این کار علاوه بر کاهش هزینه‌ها، استهلاک، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و افزایش ضریب ایمنی، می‌توان شهری روان با دسترسی‌های آسان برای شهروندان داشت.
گلمشکی تصریح کرد: از منابع و مراکز مورد مراجعه کاربری‌های تجاری، صنفی و خدماتی هستند که مشهد بنا بر دلایل مذهبی، اجتماعی و اقتصادی مرکز گسترش انواع فعالیت‌های تجاری و صنفی است.
شهردار منطقه 9 مشهد با اشاره به ارتباط کاربری‌های تجاری و خدماتی با ترافیک این کلان شهر گفت: به طور کلی مشاغل و صنوف در ترافیک نقش موثری دارند اما در این میان بعضی مشاغل و صنوف به صورت مستقیم و به علت نداشتن شرایط کارگاهی مناسب، سبب کندی ترافیک و سد معبر می‌شوند.
گلمشکی ادامه داد: بسیاری از مشاغل نیز نه به علت ماهیت فعالیت، بلکه به علت استقرار نامناسب و تجمع و تمرکز تعداد زیادی از آنها سبب سفرهای درون شهری به سمت آن نقاط و ترافیک خواهند شد.
وی گفت: شهرداری منطقه 9 مشهد با بررسی‌های مختلف در مکان‌یابی و شروع فعالیت متناسب با تعداد سفر و میزان تقاضا، تعیین مبداء و مقصد و نوع مسیرهای انتخابی با توجه به اصول حاکم بر مهندسی ترافیک و وضعیت موجود شهر مشهد، اقدامات خود را در راستای کاهش ترافیک انجام می‌دهد.
شهردار منطقه 9 مشهد اظهار داشت: انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم به مجتمع های صنفی و خدماتی، تعیین تکلیف و رفع مشکلات ناشی از روند فرآیند این صنایع و مشاغل از جمله اقدامات این منطقه در راستای ساماندهی مشاغل و کاهش ترافیک است.
گلمشکی ایجاد هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر بین متخصصان حمل و نقل و ترافیک و ساماندهی مشاغل شهری را خواستار شد و افزود: جانمایی مناسب کاربری‌ها به منظور افزایش مطلوبیت شهر نشینی برای شهروندان و کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی با در نظر گرفتن پارامترهای تعیین کننده سطح خدمت و مدیریت سفرهای درون شهری می‌تواند با تعامل و همکاری سازمان‌های شهری ایجاد شود.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول