اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 27 آذرماه جاری صورت می‎گیرد؛

بررسی راهکارهای تحقق کشاورزی علم محور در شهرکرد

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همایش انتقال یافته‎ها 27 و 28 آذرماه جاری در شهرکرد مرکز این استان برگزار می‎شود.

بررسی راهکارهای تحقق کشاورزی علم محور در شهرکرد
پیام قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در این همایش 120 کارشناس در پنج کارگروه زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، آبخیزداری و گیاه پزشکی آخرین یافته‌های علمی خود را در قالب چکیده مقاله ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه این همایش با همکاری مشترک مدیریت ترویج و موسسات و مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود، گفت: از راهکارهای انتقال توصیه‌های فنی از محققان به بهره‌برداران و کارشناسان ترویج، برگزاری برنامه‌های «روز مزرعه» و کارگاه‌های انتقال یافته‌های تحقیقاتی است.
قاسمی با اشاره به اینکه انتقال یافته‌های تحقیقاتی از وظایف جهاد کشاورزی است، افزود: در طرح انتقال یافته‎ها نیازهای فنی بهره‌برداران و عرصه‌های تولید از طریق مدیریت ترویج از دهستان‎ها و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‎‌ها جمع‎آوری و به موسسات تحقیقاتی منتقل می‌شود و به‎عنوان مبنای اجرای طرح‎های تحقیقاتی قرار می‌گیرد.
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزایش سطح علمی کارشناسان را از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد و گفت: افزایش درآمد کشاورزان، کاهش هزینه‌ها و دستیابی به کشاورزی علم محور از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی در عصر حاضر که بخشی حیاتی در زندگی بشر به شمار می‌آید، تنها با تکیه بر پژوهش‌های علمی می‌تواند پاسخگوی نیازهای متنوع و گسترده جمعیت کره زمین باشد، در گذشته، هر خانواده یا منطقه بر اساس نیازهای واقعی خود به کشاورزی دست می‌زد و به اندازه رفع نیاز و در برخی موارد اندکی مازاد بر نیاز تولیدات کشاورزی داشت.
قاسمی ادامه داد: اما اکنون گستردگی و پیچیدگی های جامعه‌ها از یک سو و مسایل مدیریت مالی و اقتصادی، می‌طلبد که همه فعالیت‌های بخش کشاورزی مبتنی بر اصول علمی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: چرا که برای تولید زیاد، ارتقای کیفیت، صرفه اقتصادی، رعایت استانداردهای بهداشتی و ... تنها شیوه مطمئن و قابل اتکا، روش علمی است.
همایش انتقال یافته‌ها 27 و 28 آذر ماه جاری در مرکز آموزش جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول