اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

خودکفایی ایران در تولید ورق‌های مورد نیاز کشتی‌سازی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خودکفایی ایران اسلامی در تولید ورق‌های مورد نیاز صنعت‌ کشتی‌سازی خبر داد.

خودکفایی ایران در تولید ورق‌های مورد نیاز کشتی‌سازی
مصطفی مطورزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: در حال حاضر بخش صنایع دریایی در موقعیت خوبی قرار دارد و تحریم‌ها نتوانسته تاثیر جدی بر این صنعت بگذارد.
وی افزود: در تولید ورق‌های مورد نیاز صنعت کشتی‌سازی کشور به خودکفایی و نقطه مطلوبی رسیده‌ایم.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر صنایع فولادی کشور ورق‌های مورد نیاز را تامین می‌کنند ولی عمده نیاز ما در بخش موتوری است.
رئیس فراکسیون بنادر و شهرهای ساحلی مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در صورت حمایت بیش از پیش دولت از صنعت دریایی کشور امکان خودکفایی در همه بخش‌های این صنعت دور از انتظار نیست.
مطورزاده ادامه داد: هم‌اکنون در حالی که توان داخلی غواصی دریایی در کشور وجود دارد ولی خبرها حکایت از پرداخت 200 میلیون دلار برای انجام فعالیت‌های غواصی به شرکت‌های خارجی دارد.
وی اضافه کرد: سالانه به طور متوسط 200 میلیون دلار صرف غواصی دریایی و هزینه‌های آن می‌شود که این رقم در کنار وجود پتانسیل‌های عظیم در این زمینه واقعاً جای تاسف دارد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مظلومیت صنعت غواصی کشور اظهار داشت: اصل موضوع غواصی دریایی به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شود ولی این در حالی است آنها بازهم مسئولیت کار را به ایرانی‌ها می‌دهند، بنابراین تنها هزینه بی جهتی در این مورد صرف می‌شود.
مطورزاده در مورد توانمندی‌های صنایع دریایی بیان داشت: این‌طور نیست که کسی تصور کند صنایع دریایی کشور ناتوان و از کار افتاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساخت دکل‌های دریایی هم در داخل کشور صورت می‌گیرد، حتی لوله‌کشی‌های کف دریا نیز در توسط شرکت‌های داخلی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: با این حال اعتقاد دارم که صنایع دریایی به شدت مظلوم هستند و باید صدای مظلومیت آنها را به گوش مسئولان رساند.
مطورزاده در مورد آثار تحریم‌ها بر صنایع دریایی گفت: در حال حاضر همچنان در بخش موتوری به بیرون از مرزهای کشور وابستگی داریم، البته با ورود چین به بازار تولید موتور هم بخشی از مشکلات حل شده و یا حداقل می‌توانیم بگویم فشار ناشی از مشکلات کم شده است.
وی ادامه داد: باید شرایطی ایجاد کنیم که بخش‌ خصوصی به حوزه تولید موتور لنج‌ها ورود کند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوانیم دانش تولید موتورهای دریایی را بومی‌سازی کنیم به طور حتم شرایط بهتری خواهیم داشت. بالاخره کار در شرایطی محاصره اقتصادی مشکلات خودش را دارد ولی تجربیات ما نشان داده که در این شرایط می‌توان کار کرد.
وی ابرازامیدواری کرد بزودی شاهد خودکفایی در همه بخش‌های صنعت دریایی کشور باشیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول