اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏ها خبر داد:

اختصاص 11 هزار و 700 میلیون تومان برای خودکفایی شهرداری‏ها

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏های وزارت کشور گفت: تاکنون 11 هزار و 700 میلیون تومان اعتبار برای کمک به خودکفا شدن شهرداری‏ها از سوی دولت اختصاص پیدا کرد.

اختصاص 11 هزار و 700 میلیون تومان برای خودکفایی شهرداری‏ها
غلامحسین تابش‏فر در حاشیه برگزاری نشستی با بخشداران، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران شهرستان دامغان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: برای نخستین بار و در سال 89 شرکت‏های تعاونی دهیاری در سراسر کشور ایجاد شد.
رئیس سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏های وزارت کشور از وجود 24 هزار و 700 دهیاری در کشور خبر داد.
وی اضافه کرد: امروزه روستاهای ما به جایگاه واقعی خود دست پیدا کردند و از این جهت دهیاری‏های ما امروز جلوتر از شهرداری‏ها گام برمی‏دارند.
جانشین معاون هماهنگی و امور عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: در حال حاضر در یک‏هزار و 147 شهر کشور شهرداری راه‏اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: از محل قانون تجمیع عوارض 470 میلیارد ریال و از محل قانون ارزش افزوده 790 میلیارد تومان به شهرداری‏های کشور کمک شد و امسال این رقم به یک‏هزار و 200 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد و در بین شهرداری‎‏های سراسر کشور این رقم توزیع می‏شود.
تابش‏فر افزود: تاکنون 11 هزار و 700 میلیون تومان اعتبار برای کمک به خودکفا شدن شهرداری‏ها از سوی دولت اختصاص پیدا کرد که برای خودکفا شدن بهتر شهرداری‏ها در یک سال و نیم آینده به 16 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی اضافه کرد: تاکنون 16 پیشنهاد از سوی سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏های وزارت کشور به دولت ارائه و پس از بررسی و کارشناسی‏های لازم به قانون تبدیل شد.
جانشین معاون هماهنگی و امور عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: با توجه به گذشت 13 سال از عمر و فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال آسیب‏‏شناسی هستیم تا وضع شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور به وضع بهتری تبدیل شود.
وی آموزش به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران و اختصاص بودجه‏های کافی به شهرداری‏ها و ساخت دهیاری‏ها در سراسر کشور را از مهم‏ترین اقدامات و برنامه‏های انجام شده از سوی سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏های وزارت کشور دانست.
وی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان توانستند با فعالیت‏های خوب خود کارنامه درخشانی از خود در سطح کشور به ثبت برسانند و رتبه‏های خوبی را کسب کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول