اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان:

60 درصد تولیدات غذایی کیلوس راهی بازار جهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 60 درصد از تولیدات مجتمع صنایع غذایی کیلوس زنجان به بازارهای خارجی صادر می‌شود.

60 درصد تولیدات غذایی کیلوس راهی بازار جهانی می‌شود
محمد قربانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بازار مصرف 37 کشور خارجی میزبان تولیدات مجتمع صنایع غذایی کیلوس است.
وی با اشاره به اینکه مجتمع صنایع غذایی کیلوس در چهار فرایند به تولید محصولات خود می‌پردازد، خاطرنشان کرد: تبدیل جو به مالت، تبدیل مالت به عصاره مالت، تبدیل عصاره به ماء‌الشعیر(بدون الکل) و بسته‌بندی مراحل تولید محصولات در این مجتمع به شمار می‌رود.
سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه تبدیل جو به مالت برای نخستین بار در ایران و در مجتمع صنایع غذایی کیلوس صورت می‌گیرد، اضافه کرد: 170 هزار تن عصاره مالت مورد نیاز کشور است که در حال حاضر این میزان از کشورهای خارجی وارد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سالانه 30 هزار تن جو به مالت تبدیل می‌شود، ادامه داد: ظرفیت تولید عصاره مالت در مجتمع صنایع غذایی کیلوس 10 هزار تن در سال است.
قربانلو ظرفیت تولید ماء‌الشعیر (بدون الکل) در مجتمع صنایع غذایی کیلوس را 60 میلیون لیتر در سال عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه ماءالشعیر (بدون الکل) تولید شده در مجتمع صنایع غذایی کیلوس 100 درصد طبیعی و از فرآوری جو و مالت به دست می‌آید، افزود: همه ماءالشعیرهای موجود در بازار مخلوطی از شربت، آب و اسانس است که این مقوله تفاوت خط تولید ماءالشعیر مجتمع کیلوس را با سایر خطوط تولیدی نشان می‌دهد.
سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه خط تولید ماءالشعیر (بدون الکل) در مجتمع صنایع غذایی کیلوس در حال حاضر 100 درصد تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: پروژه مجتمع غذایی کیلوس در مجموع از پیشرفت فیزیکی 98 درصدی برخوردار است.
وی همچنین به خط مالتینگ مجتمع صنایع غذایی کیلوس به عنوان نخستین خط تولید مالت در ایران اشاره کرد و گفت: مجتمع کیلوس ابهر در حال حاضر چهارمین خط تولید مالت در جهان محسوب می‌شود.
قربانلو با اشاره به اینکه تکنولوژی مورد استفاده در تولید مالت مجتمع غذایی کیلوس از طریق کشورهای سوئیس و آلمان تامین شده است، ادامه داد: این خط از پیشرفت فیزیکی 98 درصدی برخوردار است.
وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری کل در مجتمع صنایع غذایی کیلوس ابهر یک هزار میلیارد ریال است، اضافه کرد: میزان اشتغال‌زایی این مجموعه نیز 150 نفر است.
سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین با بیان اینکه جوی مورد نیاز خطوط تولید مجتمع صنایع غذایی کیلوس به دلیل عدم سازگاری با شرایط زیست محیطی استان زنجان از کشورهای خارجی وارد می‌شود، اظهار داشت: شرکت کیلوس در این راستا با همکاری سازمان تعاون روستایی به منظور تامین جوی مورد نیاز خطوط تولید درصدد آموزش کشاورزان به منظور کشت این محصول در استان زنجان است.
وی با اشاره به اینکه مجتمع صنایع غذایی کیلوس در استان زنجان در راستای مناسب‌سازی شرایط زیست محیطی برای کشت جوی مورد نیاز به منظور تولید عصاره مالت با دانشگاه مونیخ آلمان قرارداد علمی منعقد کرده است، افزود: این قرارداد و آموزش علمی کشاورزان در زمینه کشت جوی مورد نیاز عصاره مالت موجب افزایش اشتغال در استان می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول