اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران:

لازمه فتح بازارهای جهانی حرکت در مسیر استاندارد است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: فتح بازارهای جهانی در گرو حرکت در مسیر استاندارد است.

لازمه فتح بازارهای جهانی حرکت در مسیر استاندارد است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهادر کاظمی ظهر امروز در همایش استاندارد و تجلیل از تولیدکنندگان نمونه در سنندج، اظهار داشت: مخاطبین استاندارد تمام بشریت هستند  و اکنون می‌توان ادعا کرد هیچ فردی از مسئله استاندار غافل و ناآشنا با آن نیست.
وی تصریح کرد: کاری که بر اساس معیارها و ضوابط درست و صحیح انجام شود دارای اثرات و نتایج موثری در جامعه خواهد بود.
وی ادامه داد: در سنوات گذشته مهمترین دغدغه مدیران معرفی استانداردها و آشنا کردن مردم با مزایا و اثرات آن بودند اما امروزه مخاطبین آگاهی کاملی از این عرصه دارند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: در زمان جنگ تحمیلی نظام به دنبال حفظ آب و خاک کشور بود و بعد از آن‌هم تا سال‌ها به تامین حداقل نیازهای موجود در مملکت پرداخت.
کاظمی اضافه کرد:خوشبختانه امروز از نظر میزان تولیدات در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم و حتی بیشتر از نیاز کشور تولید انجام می‌شود.
وی با تاکید بر تولید محصولات با کیفیت، عنوان کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده و امکانات موجود باید به سمت تولید محصولات باکیفیت و صادرات آن‌ها حرکت کنیم.
وی با اشاره به تصویب قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی، افزود: با تصویب این قانون تمام کالاهای صنعتی مشمول استاندارد شده در صورتی که قبل از آن تنها 600 قلم کالا توسط سازمان کنترل می‌شد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خاطرنشان کرد: استاندارد فقط در تولید کالا نیست بلکه باید در تمام حوزه‌ها تصدی پیدا کند.
کاظمی در ادامه اظهار داشت: در قانون برنامه پنجم توسعه که نقشه راه پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و سیاس کشور است در 35 ماده اشاره مستقیمی به بحث استاندارد کرده است.

*بازار از وجود کالاهای نامرغوب خارجی پاک شود
کاظمی با بیان اینکه بازار را بیاد از وجود کالاهای نامرغوب خارجی پاک نگه داریم، اظهار داشت: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در بحث واردات بسیار سخت‌گیرانه تر از گذشته عمل کرده و اجازه ورود به کالاهای نامرغوب را نخواهیم داد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش کیفیت کالاهای داخلی، خاطرنشان کرد: استانداردسازی کالا دیگر تنها یک وظیفه قانونی نیست بلکه تکلیف شرعی شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما را مکلف می‌کند که با همت و تلاش مضاعفی کالاهای در خور شان ملت ایران تولید کنیم.
وی در ادامه بر انجام حرکت بر مبنای استاندارد تاکید کرد و گفت:فتح بازارهای جهانی، استفاده بهینه از منابع و توسعه همه جانبه و پایدار کشور در گرو حرکت در مسیر استاندارد است.
این مقام مسئول یادآورشد: استاندارد یک دستگاه یا مجموعه‌ای خاص نیست بلکه یک فرهنگ و ایده‌ای است که باید در میان مردم به باورد تبدیل شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول