اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندارد کردستان:

تسخیر بازارهای جهانی نیازمند ارتقای کیفیت تولیدات است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: برای اینکه بتوانیم حضوری همیشگی و ماندگار در بازارهای جهانی داشته باشیم باید به فکر تولید کالاهای با کیفیت باشیم.

تسخیر بازارهای جهانی نیازمند ارتقای کیفیت تولیدات است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری دوشنبه شب در جلسه شورای استاندارد استان که با حضور اعضای این شورا در استانداری برگزاری شد، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به وضعیتی که در جهان وجود دارد توجه به بحث استاندارد در حوزه‌های مختلف ضروری است.
به گفته وی، برای ارتقای سطح زندگی مردم با توجه به بستری که امروز در جامعه حاکم است باید کیفیت زندگی مردم را در مورد استفاده از کالاهای مصرفی استاندارد افزایش دهیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بر استفاده مردم از کالاهای مشمول استاندارد تاکید کرد و گفت: توجه به این مهم ضمن کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری را نیز افزایش خواهد داد.
ازهاری افزایش تولید ناخالص داخلی ملی را از دیگر تاثیرات مصرف کالاهای استاندارد برشمرد و افزود: با توجه به اینکه برای تولید هر کالایی منابع و مواد اولیه‌ای را باید استفاده کرد، توجه به کیفیت کالاهای تولید شده استفاده بهینه از مواد اولیه و افزایش تولید ناخالص داخلی را در بخش‌های مختلف به دنبال دارد.
وی از کیفیت به عنوان مهم‌ترین مسئله در بازارهای جهانی نام برد و تصریح کرد: ما برای حضور همیشگی و پایدار در بازارهای جهانی باید در راستای ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی با توجه به استانداردهای جهانی گام برداریم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در این میان استان کردستان با توجه به هم‌مرز بودن با عراق از شرایط و موقعت خاصی برخوردار است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.
به گفته ازهاری، هم‌مرز بودن استان با کشور عراق و تمایلات دو کشور در بحث استفاده از کالاهای ایرانی به ویژه در اقلیم کردستان عراق، می‌طلبد که ما با افزایش کیفیت کالاها طبق استانداردهای ملی و جهانی در تقویت بیش از پیش صادرات استان گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: کالاهای را که صادر می‌کنیم باید کیفیت لازم و استاندارد مقبول جهانی را داشته باشند تا بتوانیم حضوری همیشگی و دائمی در بازارهای کشورهای هدف از جمله عراق را داشته باشیم.
به گفته معاون برنامه‌ریزی کردستان، استان در طول سال‌های گذشته در بحث صادرات کالا جزو رتبه‌ها نخست کشوری بوده است و برای ارتقا و حفظ این رتبه نیازمند تلاش بیشتری در این حوزه هستیم.
وی در ادامه خواستار فرهنگ‌سازی در مورد استاندارد و استفاده از کالاهای استاندارد در سطح جامعه شد و افزود: باید در بین اقشار مختلف متناسب با سن و موقعیت اجتماعیشان فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد ترویج داده شود.
وی در پایان از ابطال 30 پروانه استاندارد در طول سال‌جاری ابراز نگرانی کرد و افزود: باید قبل از ابطال پروانه آموزش‌های لازم صورت گیرد تا شاهد ابطال هیچ پروانه استاندارد در سطح استان نباشیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول