اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سبک شوتوکان کرمان:

ورزش‌های رزمی در کرمان حمایت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سبک شوتوکان جی‌کی‌اس استان کرمان گفت: کرمان در ورزش‌های رزمی در کشور همواره موفق بوده است، اما از رشته‌های رزمی در این خطه حمایت نمی‌شود.

ورزش‌های رزمی در کرمان حمایت نمی‌شود
ناصر فاضلیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به کسب عنوان قهرمانی از سوی کاتاکاران کرمانی در مسابقات بین‌المللی کاپ ترکیه اظهار داشت: این رقابت‌ها در روزهای سوم و چهارم دسامبر و به میزبانی کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد.
وی افزود: این مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و کاتاکاران تیم کرمان موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای این مسابقات شدند.
فاضلیان با بیان اینکه تیم شش نفره شوتوکان جی‌کی‌اس در این مسابقات با ترکیب برادران حسام و محمدحسین زرین‌نعل و سعید کاظمی در مسابقات رده سنی بزرگسالان موفق به اخد عنوان قهرمانی در رقابت‌های کاتا شد.
وی تصریح کرد: رده سنی پیشکسوتان نیز من و موسی شاهویی‌زاده در مسابقات کاتا و کومیته به رقابت با حریفان پرداختیم که موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شدم و اصغر سنجری نیز در این مسابقات به عنوان سرپرست این تیم را همراهی کرد.
فاضلیان بیان کرد: بیش از یک‌‌هزار و 200 شرکت ‌کننده از 22 کشور مختلف در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و امید در این مسابقات حضور داشتند که از ایران نیز علاوه بر کرمان تیم‌های استان‌های قزوین، شیراز، کردستان و تهران حضور داشتند.
وی با اشاره به رقابت کاتاکاران کرمانی در فینال با تیم اوکراین گفت: کرمان در کاتای تیمی موفق شد تا با برتری عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد. 
فاضلیان گفت: پس از کسب عنوان نخست مسابقات کشوری سبک شوتوکان توسط کرمان مقرر شد تا این تیم به رقابت‌های جهانی سبک شوتوکان جی‌کی‌اس در کشور اسکاتلند اعزام شود.
وی بیان کرد: برای این منظور به همراه اعضای تیم به سفارت انگلستان در تهران رفتیم تا مقدمات کار را فراهم کنیم، اما بنا به دلایل غیرورزشی سفارت انگلستان از صدور روادید برای تیم کاتای کرمان امتناع کرد تا این مسابقات را از دست دهیم.
 
* به ورزش‌های رزمی توجه نمی‌شود
فاضلیان تصریح کرد: کرمان در ورزش‌های رزمی در کشور همواره موفق بوده است اما از رشته‌های رزمی در کرمان حمایت نمی‌شود به طوریکه این رشته‌ها بودجه و اعتبارات مشخصی ندارند و در بعضی مواقع ورزشکاران هزینه‌های سفرهای خود را پرداخت می‌کند و یا با تعامل با اشخاص ورزش‌دوست هزینه‌های ما تأمین می‌شود.
وی اذعان کرد: این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که در استان کرمان شرکت مس حامی مالی بزرگ ورزش، تنها از فوتبال حمایت می‌کند و باشگاه مس هم با صرف هزینه‌های کلان در مسابقات لیگ برتر به نتایج خوبی دست پیدا نکرده است.
فاضلیان خاطرنشان کرد: اگر یک دهم فوتبال در رشته‌های رزمی هزینه می‌شد، اکنون استان کرمان جایگاه واقعی خود در کشور که همان قهرمانی‌های مداوم و همیشگی دهه 70 بود را در اختیار داشت.
وی افزود: ورزش‌های رزمی به ما آموخته‌اند تا با تلاش و کوشش رشته خود را اداره کنیم و انسانیت و بزرگ‌منشی خود را همواره حفظ کنیم و سر تعظیم در برابر هیچ‌یک از بندگان خدا خم نکنیم.
فاضلیان بیان کرد: در اصفهان باشگاه فولاد مبارکه با حمایت از ورزش کاراته بیش از شش تیم مردان و زنان این استان را زیر حمایت خود در آورده است که این‌ امر نشان از هماهنگی و خواست مسئولان این استان دارد تا کاراته اصفهان نیز مانند فوتبال و هندبال در کشور خوش بدرخشد، اما آیا در استان کرمان کسی است تا به فریاد ورزشکاران رشته‌های انفرادی و رزمی توجهی کند.
به گزارش فارس، ناصر فاضلیان رئیس سبک شوتوکان جی‌کی‌اس در آکادمی مرکزی این سبک در کرمان است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول