اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از قهرمانی تیم کاراته سپاهان در جام باشگاه‌های جهان؛

کاپ قهرمانی جهان به خاستگاه کاراته بازگشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: افتخار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان نه تنها برای اصفهان و ایران است بلکه به تمام آسیا باز‌می‌گردد، زیرا که خاستگاه این رشته در آسیا است و این جام باید به این قاره می‌آمد.

کاپ قهرمانی جهان به خاستگاه کاراته بازگشت
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفته گذشته دومین دوره مسابقات جام باشگاه‌های کاراته جهان در ترکیه برگزار شد و تیم کاراته سپاهان به عنوان یکی از چهار نماینده ایران توانست با شکست تمام حریفان در یک فینال تمام ایرانی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند و باشگاه سپاهان به مناسبت این افتخار آفرینی در مراسمی از ورزشکاران این تیم تقدیر کرد.
در این مراسم یاد و خاطره مرحوم علی شاطرزاده اسطوره کاراته ایران و آسیا که سال‌ها ورزشکار و سرمربی تیم کاراته سپاهان بود نیز گرامی داشته شد.
مدیران ارشد شرکت فولاد مبارکه اصفهان و باشگاه سپاهان از جمله رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در این نشست حاضر بودند.
علیرضا رحیمی در این مراسم با اشاره به حمایت وزارت صنایع و معادن از ورزش اظهار داشت: وزارت صنایع و معادن بنا به رسالتی که دارد در تمام رشته‌ها و در سراسر ایران همواره از حامیان اصلی ورزش کشور است و با توجه به وضعیتی که به وجود آمده همچنان با چتر حمایت صنعت، ورزش کشورمان در مسیر توسعه قرار دارد.
مدیرعامل سپاهان افزود: قدرت و اقتدار تیم کاراته سپاهان موجب شد تا در بین باشگاه‌هایی که با تمام توان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرده بودند، تیم ما بتواند با شکست همه حریفان به قهرمانی دست پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه تیم کاراته سپاهان به مسابقات مختلف جهانی اعزام شدند، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی باشگاه از کادر فنی تیم کاراته خواستیم تا یک تیم قوی و منسجم به مسابقات باشگاه‌های جهان اعزام کنند، همین قدرت و اقتدار موجب شد تا در بین باشگاه‌هایی که با تمام توان و استفاده از نیروهای قوی به این میدان آمده بودند بتوانیم با شکست تمامی حریفان نخستین جام قهرمانی باشگاه‌های جهان را به اصفهان بیاوریم.
رحیمی با بیان اینکه ویترین افتخارات فولاد مبارکه سپاهان با درخشش و تلاش ورزشکاران آن هر روز وزین‌تر از گذشته می‌شود، اظهار داشت: افتخار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان نه تنها برای اصفهان و ایران است بلکه به تمام آسیا باز‌می‌گردد زیرا که خاستگاه این رشته در آسیا است و این جام باید به این قاره می‌آمد.
وی سرمربی تیم کاراته سپاهان را یکی از سرمایه‌های با ارزش کاراته اصفهان و ایران دانست و اظهار داشت: مدیریت و نوع تمرینات ناظریان به گونه‌ای بوده که ورزشکاران بسیار خوب و با ارزشی را به تیم‌های ملی در طی سال‌های  دراز تحویل داده است، وی سال‌های زیادی با افتخار هدایت فدراسیون کاراته را بر عهده داشت که جز دوران طلایی کاراته کشور به حساب می‌آید.
 
*افتخارات هندبال ایران مدیون سپاهان است
مدیرعامل سپاهان همچنین با توجه به حضور هندبالیست‌های سپاهان در این مراسم به حضور تیم هندبال سپاهان در مسابقات باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و گفت: این تیم در حالی پا به این مسابقات گذاشت که ده تن از بازیکنان این تیم چند روز قبل در قالب تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک لندن شرکت داشتند و همین امر موجب مصدومیت و خستگی شده بود.
وی تاکید کرد: تیم‌های عربی برای حضور در این مسابقات از بازیکنان خارجی زیادی استفاده کرده بودند، در حالی که تیم سپاهان از بازیکنان بومی سود می‌برد که 10 نفر از آنان در لیست 16 نفره تیم ملی عضویت داشتند و این در حالی است که در سال‌های اخیر از افتخاراتی که هندبال ایران به دست آورده بیش از 90 درصد را مدیون ورزشکاران اصفهانی و هندبالیست‌های سپاهانی است که تأثیر زیادی در کسب این نتایج داشته‌اند.
 
*باشگاه سپاهان به خوبی جواب اعتماد شرکت فولاد مبارکه را داده است
به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سپاهان گفت: فولاد مبارکه به دنبال آن است تا با برنامه‌ریزی حمایت خود را از ورزش کشور ادامه دهد.
محمد مسعود سمیعی‌نژاد با بیان اینکه با حضور بسیجیان مخلص و بی ادعا در عرصه‌های مختلف شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری بودیم، گفت: فولاد مبارکه با حضور تلاشگران عرصه علم و صنعت توانسته موفقیت‌های زیادی کسب کند.
وی ادامه داد: در کنار آن شما نیز به عنوان ورزشکاران این خانواده با کم‌ترین هزینه‌ای که در مقابل هزینه‌های هنگفت تیم‌های دیگر جهان زیاد نیست، توانسته‌اید به مقام قهرمانی برسید.
این مدیر فولادی با ابراز خرسندی از عملکرد باشگاه افزود: مجموعه باشگاه سپاهان تا کنون در رشته‌هایی که در آن فعال بوده با افتخاراتی که در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی داشته، جواب این اعتماد را به خوبی داده است.
 
*فولاد مبارکه سپاهان تاثیر زیادی در رشد و توسعه کاراته کشور داشته است
مدیر تیم کاراته فولاد مبارکه سپاهان گفت: حضور و نتایج مثبتی که در طی دو سال گذشته تیم کاراته سپاهان داشته است، موجب شده تا تأثیرات مثبت بسیاری در نوع برنامه‌ریزی وعملکرد فدراسیون کاراته داشته باشد.
علی قاسمی با اشاره به تاریخچه 10 ساله تیم کاراته سپاهان در لیگ برتر و قهرمانی‌های زیادی که این تیم داشته است، اظهار داشت: در طی یک دهه‌ای که این باشگاه در کاراته باشگاهی کشور حضور داشته با بیش از98 تیم به رقابت پرداخته که در حال حاضر شاید به تعداد انگشتان یک دست هم از نام این باشگاه‌ها خبری نیست.
وی ادامه داد: این موضوع نشانگر تداوم و نوع نگرش مدیران این باشگاه از کاراته و قهرمانان این رشته طی این مدت بوده است.
مدیر تیم کاراته فولاد مبارکه سپاهان با بیان اینکه این حضور و نتایج مثبتی که در طی این مدت تیم کاراته داشته، موجب شده تا تأثیرات مثبت بسیار زیادی در نوع برنامه‌ریزی و عملکرد فدراسیون کاراته داشته باشد، تصریح کرد: کسب عنوان قهرمانی از سال 84 تا کنون، دو دوره عنوان باشگاه نمونه و اخلاق، کسب سه دوره عنوان برترین مربی لیگ برتر از جمله افتخارات کاراته فولاد مبارکه سپاهان بوده است.
وی همچنین به فعالیت آکادمی کاراته سپاهان اشاره کرد و افزود: برای شناسایی و رشد بیشتر استعدادهای نهفته‌ای که در کاراته استان وجود دارد، در دو نقطه شهراصفهان به طور آزمایشی آکادمی کاراته را فعال کردیم تا به طور تخصصی به آموزش و تربیت کاراته‌کاران بپردازیم.
 
*تقدیر از قهرمانان
در این مراسم نادر جودت، مجید خسروی، مهدی دولی خانی، ابراهیم حسن بیگی، سامان حیدری، امیر امیری، هادی عرب، رضا روشن، مجتبی شکوهی، سعید علیپور، حبیب حاتمی، حامد زیکساری، احسان حیدری، فرزاد عباس‌زاده، آروین باقری به عنوان ورزشکاران تیم کاراته، مرتضی اکبری پزشکیار، عباس فیرزویان بدنساز، مصطفی اثنی‌عشر مدیر پشتیبانی، حسن شاطرزاده مربی، علی قاسمی مدیر تیم و حبیب‌الله ناظریان سرمربی قهرمان کاراته باشگاه‌های جهان مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.
در پایان این مراسم همچنین هندبالیست‌های سپاهان به پاس 12 سال قهرمانی در لیگ برتر و داشتن بیشترین سهمیه درتیم های ملی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول