اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

تشکل‌های قرآنی تخصصی شوند/ فعالیت 20 خانه قرآن در نکا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اعلام فعالیت بیش از 20 موسسه قرآنی در این شهرستان گفت: تشکل‌های قرآنی به سمت تخصصی کردن فعالیت‌های قرآن بروند و با ارائه طرح‌های مختلف کمک کار این فعالیت‌ها باشند.

تشکل‌های قرآنی تخصصی شوند/ فعالیت 20 خانه قرآن در نکا
حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی امروز در حاشیه برگزاری آزمون تربیت معلم آموزشیاری قرآن کریم در نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا گفت: هدف از برگزاری دوره‌های تربیت معلم گسترش معارف الهی و ترویج و تفسیر مفاهیم  مختلف قرآن کریم در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش نخبگان قرآنی، تخصصی‌کردن قرآن در جامعه و تربیت نیروهای متخصص قرآنی از جمله اهداف مهم ما در امور قرآنی است که با برنامه‌ریزی محقق می‌شود.
الیاسی بیان داشت: ارائه طرح‌های قرآنی و تخصصی کردن آموزش قرآن در جامعه می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات فرهنگی عصر حاضر باشد.
این مسئول گفت: اکنون بیش از 20 م‍‍‍ؤسسه و خانه قرآن در شهرستان نکا فعال است که هدف از برگزاری دوره‌های مختلف قرآن آموزی در واقع روخوانی و روانخوانی قرآن، تربیت مربیان مجرب، متخصص و متعهد در امر آموزش قرآن است.
به گفته الیاسی، شناسایی نیروهای مستعد و آموزش آنها برای تدریس در دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم از جمله وظایفی است که برعهده تبلیغات اسلامی برای شناخت نیروهای قرآنی نهاده شده و کانون قرآن این اداره با شناخت این نیروها به تربیت و متخصص شدن آنان همت می‌کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا یادآور شد: در این دوره از آزمون حدود 20 نفر از خواهران شرکت کردند که در پایان دوره و با کسب مدرک مورد نظر افراد می‌توانند به‌عنوان مربی قرآن در مراکز و خانه‌های قرآنی مشغول فعالیت شوند.
الیاسی ابراز داشت: اکنون جامعه تشنه معارف دینی است و باید این آموزه‌های دینی به‌درستی به اهلش منتقل شود.
وی ادامه داد: شهرستان نکا تاکنون بیش از 50 مربی قرآن را در دوره تربیت معلم، آموزش داده تا در راستای تبلیغ قرآن در جامعه به‌صورت اصولی و تخصصی تلاش کنند.
این مسئول اذعان داشت: اولویت‌های پژوهشی قرآن نیز باید مود توجه قرار گیرد تا درباره پژوهش فعالیت‌های قرآنی نیز به نقطه مطلوب رسیده و برای جوانان و نوجوانان قرآن به‌عنوان کتاب انسان‌ساز و هدایت‌گر جامعه معرفی شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول