اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حافظ کل قرآن کریم:

برنامه‌های تربیتی قرآن نقش محوری در پرورش انسان دارد

خبرگزاری فارس: حافظ کل قرآن کریم گفت: برنامه‌های تربیتی قرآن که نقش محوری در پرورش انسان دارد به شکل جامعی در تمامی ابعاد زندگی بشر بحث می‌کند.

برنامه‌های تربیتی قرآن نقش محوری در پرورش انسان دارد
مسعود اسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به نقش محوری قرآن در زندگی انسان بیان داشت: انسان این مخلوق بی‌حد و حصر در پیمودن راه سعادت و رسیدن به حقایق خارج از عالم ناسوت نیازمند برنامه‌ای جامع و مافوق بشری است.
وی خاطرنشان کرد: خداوند این نیاز بشر را از طریق انبیا و اولیای خود برطرف کرد و احکام و دستوراتی که موجب تکامل نفس و روح انسان می‌شود را در قالب کتب و از طریق قانون انبیا ابلاغ کرد. 
اسعدی ادامه داد: کامل‌ترین این احکام و شریعت را در کتاب قانون و همان قرآن می‌بینیم، این احکام آمده تا مخلوق در قید و بند خاک و اسیر عقل اول که همان عقل معاش است را برهاند و به اهدافی فراتر از این عالم سوق دهد.
حافظ کل قرآن تصریح کرد: اهدافی که مرکب جسمانی و خاکی بدن را متوجه ذات خداوند و انسان تنزل یافته به عالم ماده را ملکوتی می‌کند.
خادم حرم مطهر آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: حال که دانستیم که راه صعود این بشر خاکی چیست و نجات‌بخش او از آلام و مشقت‌های دنیوی چیست به این ریسمان الهی چنگ زده و خود را متصل به دستگیره‌ای کرده که شفا و درمان، رهایی و نجات در آن است.
اسعدی با اشاره به اینکه داروی شفابخش جانان قرآن است، اذعان داشت: بر ما است که ظرف وجود خود را آماده معارف این کتاب انسان‌ساز کنیم و برنامه‌های تربیتی قرآن که نقش محوری در پرورش انسان دارد، به شکل جامعی در تمام ابعاد زندگی بشر بحث می‌کند.
وی افزود: قرآن کریم با اهدافی همچون اخلاقی، سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی مردم را دعوت به اطاعت از فرامینش می‌کند، همانگونه که جسم انسان نیازمند تغذیه‌ای سالم است و رشد و نمو خود را وام‌دار رسیدگی به موقع  و درست به آن است.
این حافظ قرآن با اشاره به اینکه انسان دارای دو بعد است، بعد جسمانی و بعد روحانی و معنوی، گفت: انسان پس از اینکه در دنیا با تمام محدود بودنش در ابعاد مادی به ارضا رسید ما شاهدیم که هنوز در جستجوی رسیدن به کمال مطلوب است، این همان است که در جهان غرب شاهد آن‌ هستیم که آمار خودکشی روز به روز در حال افزایش است چون در آن زندگی‌ها آن بعد دوم یعنی روحانی و معنوی کمرنگ شده و یا می‌توان گفت به کلی از بین رفته است.
اسعدی افزود: مطلوب ما در اینجا رسیدن به کمال واقعی که سعادت ابدی انسان را در پی داشت بوده و راه رسیدن به این سعادت و جاودانگی چیزی جز سپردن خویش به تعالیم انبیا و اولیای الهی که خود نیز سالکان این طریق‌اند، نیست.
وی ادامه داد: این راه چون محدود نیست و حد و حصری برای آن نمی‌توان در نظر گرفت، به اندازه‌ همت و تلاش هر کس نصیبی در این دریای بیکران خواهد داشت، با این دیدگاه که قرآن نقش محوری با برنامه‌های کامل در حیات مادی و معنوی برای انسان دارد می‌توان به دستاوردهای بزرگی رسید.
خادم حرم مطهر رضوی تاکید کرد: قرآن بهترین وسیله‌ای است که می‌تواند بشر غرق در ماده را هم در زندگی دنیایی و هم اخروی به ساحل آرامش برساند، با این دید و نظر در همه امور به قرآن و مفسران آن یعنی ائمه اطهار توجه بیش‌تر خواهیم داشت و نیز در همه مراحل زندگی از آن استعداد استفاده کرده و آن را نیز راهبر خود در همه شئون زندگی می‌دانیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول