اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون جیرفت:

بانوان جیرفتی در اهدای خون اول هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت گفت: هشت درصد از خون دریافتی در این شهرستان توسط بانوان اهدا می‌شود و بر همین اساس این شهرستان دارنده مقام نخست خون اهدایی توسط بانوان در استان کرمان است.

بانوان جیرفتی در اهدای خون اول هستند
علی بهزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت، با بیان اینکه تنها ارگان متولی خون سالم در کشور را سازمان خون است و اظهار داشت: در همین راستا پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت برای گسترش فرهنگ اهدای خون اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
وی افزود: برای اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ریزی‌ها در سطح شهرستان همکاری سایر ارگان‌ها و حمایت بیشتر خیران از این بخش عام‌المنفعه در رسیدن به اهداف پایگاه انتقال خون ضروری است.
بهزادی تصریح کرد: شهرستان جیرفت پس از شهر کرمان رتبه دوم مصرف خون در استان را دارد که از جمله دلایل آن افزایش طول عمر بیماران تالاسمی، پزشکان متخصص و تأسیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.
وی ابراز داشت: در هر ماه بیش از 650 واحد خون در شهرستان جیرفت مصرف می‌شود که تأمین این نیاز با شرکت همه جانبه مردم در اهدا امکانپذیر است.
بهزادی طول ماندگاری خون دریافتی را 35 روز ذکر کرد و بیان داشت: لازم است که اهداکنندگان خون به طور مستمر و در فصول مختلف سال در اهدا شرکت داشته باشند و این اقدام محدود به مناسبت‌های خاص نباشد.
وی عنوان کرد: در فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا استقبال از اهدای خون کم است و پایگاه با کمبود خون مواجه می‌شود.
بهزادی خاطرنشان کرد: از ابتدا تا 20 بیستم ماه رمضان نیز با کمبود خون مواجه می‌شویم که با ایجاد پایگاه سیار اقدام به دریافت خون مورد نیاز می‌شود.
وی جیرفت را دارنده مقام نخست خون اهدایی توسط بانوان در استان ذکر کرد و افزود: هشت درصد از خون دریافتی در شهرستان جیرفت توسط بانوان اهدا می‌شود که در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.
بهزادی بیشترین و پرمصرف‌ترین گروه خون اهدایی را o مثبت دانست و گفت: همچنین بیشترین کمبود در گروه خونی A منفی و O منفی است که معمولا برای اهدا آن فراخوان می‌شود.
رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت اظهار داشت: یکی از راه‌های اطمینان به دریافت خون سالم لزوم همراه داشتن کارت شناسایی ملی برای اهداکننده خون است.
وی با اشاره به اینکه یک سوم خون اهدایی توسط داوطلبان افتخاری تأمین می‌شود، افزود: داوطلبان اهدای خون به سه گروه بار اول، مستمر و سابقه مستمر تقسیم می‌شوند.
بهزادی تصریح کرد: در سال 89 نیز پایگاه انتقال خون جیرفت، 10 هزار مراجعه‌کننده داشت که 7 هزار و 500 نفر پس از غربالگری موفق به اهدای خون شدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول