اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عاشورای حسینی صورت گرفت؛

اهدای خون توسط مردم شهرهای قروه و سریش‌آباد

خبرگزاری فارس: عزادارن حسینی در شهرهای قروه و سریش‌آباد دیروز و امروز با حضور در پایگاه‌های انتقال خون این شهرها، با اقتدا به سرور و سالار شهیدان مقادیری از خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردند.

اهدای خون توسط مردم شهرهای قروه و سریش‌آباد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، 297 عزادار حسینی دیروز در شهر سریش‌آباد بیش از 130 هزار سی‌سی خون بر اساس سنت هر ساله‌ای که در روز عاشورا در این شهر انجام می‌شود، بیماران نیازمند را یاری دادند.
کار اهدای خون در شهر قروه نیز از صبح امروز در پایگاه انتقال خون این شهر آغاز شده که به گفته مسئول تیم سیار اداره ‌کل انتقال خون کردستان، تا قبل از ظهر امروز 118 نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کرده‌اند و کار خونگیری تا عصر ادامه خواهد داشت.
علی جوانمردی استقبال مردم از این امر خداپسندانه را بسیار مطلوب خواند و گفت: اهدای خون در مناسبت‌های مذهبی به ویژه در روزهای عاشورا و شب‌های قدر در شهرهای قروه و سریش‌آباد پررنگ‌تر از دیگر روزهای سال است.
گفتنی است؛ سالانه 26 هزار نفر در کردستان خون خود را اهدا می‌کنند که هر واحد خونی باعث نجات سه فرد بیمار نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی است.
شایان ذکر است؛ مردم شهرهای کردستان علاوه بر اهدای خون، در سایر زمینه‌های کمک‌رسانی به نیازمندان مشارکتی فعالانه دارند تا جایی که حتی اعضای بیماران مرگ مغزی خویش را به نیازمندان اهدا می‌کنند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول